Jag tycker nog att du får släppa lite på kontrollen. Hade inte haft bestämda tider sådär utan låtit medryttaren ajälv få bestämma vilken tid hen vill rida under dagen.
Att ett litet barn kröp i stallgången är inte heller något att riva upp himmel och jord över.
Barn berikar, de är vår framtid.
Bättre du aäger till honom på ett trevligt sätt att barnet kan skda sig när du kommer med dina hästar.
heh, nu blev jag gnällig igen.
Men det är duktigt av dig att ge råd gällande något jag inte gav råd om, och utan att ha en aning om situationen i helhet...
Medryttaren har varit och ridit hos mig i tre veckor, sade sig vara ringrostig vilket är helt sant. Tagit fel på sadel, använt pannbandet som nosgrimma utan att se att det satt fel, glömt schabrak (ingen större katastrof, kräver bara lite extra sadelvård), glömmer grimma på hästen när han inte ska ha och liknande. Behöver lite hjälp att sätta utrustningen korrekt, med andra ord.
Han behöver lite tips ibland i ridningen också, och jag tycker nog ändå att min åsikt att ha lite koll på en "färsk" medryttare inte är att ha orimlig kontroll.
Dessutom hittar han på en hel del egna initiativ utan att fråga: satte upp ett fyraårigt barn utan hjälm på den häst han fick prova först (eftersom han sade sig vara ringrostig, fick han provrida på min bombsäkra kbl-travare).
Har "krånglat" lite tidigare också, bland annat "glömt" att höra av sig när vi skulle på ridkurs för instruktör så jag stod och väntade och till slut fick åka själv. Efter en halvtimmes idoga försök att nå honom per telefon, fick jag tag i honom och han berättade att han inte kunde komma. Han sade sig ha ringt hemmanumret EN gång och därefter ska han ha skickat SMS (det visade sig senare att han tydligen försökt SMS:a hemmanumret - kreativt men inte så troligt att man når fram) för att meddela...
dessutom som sagt lite dåligt säkerhetstänkande när det gäller barnen. Självklart bad jag barnen - som är trevliga - att hålla sig undan (uttryckte mig inte så; sade att "kan ni vara snälla och gå åt sidan nu när jag ska gå fram och tillbaka med hästar) när jag skulle förbi med hästar. Efter att jag behövde be dem att inte använda ryktborstarna som golvsopar...
nej, den medryttaren och jag passar inte ihop personlighetsmässigt.
Det behövs alldeles för mycket övervakning för att det inte ska toka till sig, för att det ska vara OK att han är här och "snurrar" själv.
Jag vill inte behöva hålla kolla på snälla men oövervakade barn här hemma, det är alldeles för stressande att behöva säkerhetstänka kring någon annans barn, och det är ganska irriterande när en person man inte känner, tar för givet att han får ta för sig hur som helst.