Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hej
Jag är ny på westernridning och fått lära mig att trampa ner hälen. En bekant till mig hävdar att man inte alls ska trampa ner hälen utan hålla foten rak. Funderar på om någon med större kunskap om western kan informera mig om hur det ska vara?
Oavsett inriktning så bör man väl hålla foten rak och stigbygeln under fotens bredaste del för balansens skull? det är svårt att hålla balansen på hälarna, plus att man garanterat pajar fötterna på sikt.
Nu har jag inte ridit för tränare på länge, men när jag gjorde det tidigare sa hon att jag inte skulle trampa ner hälen. Som gammal engelsk-ryttare gjorde jag det automatiskt i början. Hon tyckte att jag bara skulle låta benet hänga, sen exakt vilken position hälen får är kanske inte jätte-kristisk. Men när man trampar ner hälen spänner nog de flesta musklerna (mer eller mindre).
Hej
Jag är ny på westernridning och fått lära mig att trampa ner hälen. En bekant till mig hävdar att man inte alls ska trampa ner hälen utan hålla foten rak. Funderar på om någon med större kunskap om western kan informera mig om hur det ska vara?
Hej