Faust_86

Trådstartare
Liten snabb fråga.

En såndär panikhake som man kan använda i början vid inkörning som man fäster en "säkerhetslina" i och som löser ut när man drar. Vad heter en sådan?

Som en panikhake fast den löser ut när man drar i ringen i botten? :p

Om nu någon förstår vilken jag menar skulle det vara snällt om ni ville skriva vad den heter och kanske om ni vet vart man kan köpa.:bump:

Sv: Hake

jula och clas ohlsson har den med, kolla bara så dragstyrkan är rätt, den ska tåla några hundra kilo. De minsta på clas ohlsson är för klena. Köp de som kostar närmare hundralappen, de har jag och de har fungerat utmärkt i flera år nu med både ponny och stor häst. Har dem till draglinan.

Sv: Hake

Tack snälla!!! :bump:

Precis sådana jag menade! (eller typ, jag har sett en annan variant på utförandet men funktionen är ju densamma!)

Ska gå via lokala båthandlarn i morgon och se vad de har att erbjuda!

Jag kör nu med skaklar fästa i en släpa, någon som har bra tips på fastsättning?

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 202
Senast: lirco11
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 143
Senast: Hermelin
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 649
Senast: Anonymisten
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 914
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar