Hairstyles

_FiA_

Trådstartare
Jag är så himla trött på att bara sätta upp håret i hårsnodd eller en liten knut när inte känner för att ha det utsläppt. Vill ha tips på snygga uppsättningar (diverse flätor osv) som inte tar allt för lång tid. Jag har axellångt hår just nu, hade säkert varit lättare om jag haft längre hår, men det måste väl ändå finnas några roliga uppsättningar? :)
 
Tänkte precis starta en sån här tråd :D Har också kört fast helt, har ca 10 cm nedanför axlarna men upplever att det är i en mellanlängd som är lite för långt för vissa frisyrer eller lite för kort för andra. Stort i-landsproblem :p
Kör just nu på hästsvans eller hög eller låg knut sen försvinner min fantasi med...
 
Jag tröttnade också på hästsvansen så nu snurrar jag håret och sätter sedan upp det med två klämmor (räcker nog med en om man inte har väldigt mycket och tjockt hår som jag). Ser ut som en slarvig svinrygg typ. Kan tyvärr inte visa bild för telefonen har laddat ur och laddaren är i grannstaden :p
 
Jag tröttnade också på hästsvansen så nu snurrar jag håret och sätter sedan upp det med två klämmor (räcker nog med en om man inte har väldigt mycket och tjockt hår som jag). Ser ut som en slarvig svinrygg typ. Kan tyvärr inte visa bild för telefonen har laddat ur och laddaren är i grannstaden :p
Det lät spännande , förstår inte riktigt hur du menar med två klämmor ;)
 
Jag är så himla trött på att bara sätta upp håret i hårsnodd eller en liten knut när inte känner för att ha det utsläppt. Vill ha tips på snygga uppsättningar (diverse flätor osv) som inte tar allt för lång tid. Jag har axellångt hår just nu, hade säkert varit lättare om jag haft längre hår, men det måste väl ändå finnas några roliga uppsättningar? :)
Glitter har en jättebra hårguide, som till och med jag förstår! :D
Tyvärr håller inte mitt hår med, så jag kan verkligen inte få till något alls :(
 
Mitt råd till er alla: skaffa konto på Pinterest! Där finns massor av frisyr/uppsättningstips med bilder som tydligt visar hur man ska göra. Både superenkla snabba och sånna som är lite mer tidskrävande. Älskar Pinterest, ALLT finns där!

Å jag använder pinterest men inte tänkt på det för "vardagshår"

Har utväxt uppklippning som gör att flätor är lite hopplöst eftersom halva håret inte kommer med. ;p Ska dock bli bättre på att föna håret på kvällarna när jag duschar innan sänggående så kanske det naturliga fallet blir snyggar =)
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Ja, går det? Jag har ganska långt och skapligt tjockt hår. Och jag är fåfäng nog att inte vilja snagga av det, om än det nog vore...
2
Svar
27
· Visningar
1 156
Senast: Lingon
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
2
Svar
32
· Visningar
3 687
Senast: SiZo
·
Skola & Jobb Jag har insett att jag kollar rätt mycket på serier i genren "Sjukhusserier", dvs Greys Anatomy, The Good Doctor, New Amsterdam osv...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 556
Senast: Silver Girl
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 285
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp