Sv: Hahaha

Ibland kan man undra..

Syster berättade om en kollega med en Dobermann (tror jag att det var) hane. Han var jättesnäll och den hade ju stamtavla och så. Men hunden var väldigt orolig, stressig och helt enkelt en osäker individ, lite svår, så han kanske behövde få para? Så de hade de tänkt göra.

Min syster undrade nog om hon menade allvar då hon fått höra lite om den här hunden men försökte sen få henne på lite andra tankar - kastrering kanske? :devil:

Vet ej hur det gick med det där, men tror inte att det blev ngn parning. Än iaf...

:D

Jag hade en omplaceringstik för några år sedan, otroligt vacker shäfer med ett väldigt udda utseende. Väldigt ljus, nästan gräddgul till färgen och bara svaga svarta tecken, hon var vacker och snäll och många fattade tycke för denna hund.

Fick många samtal av folk med hanhundar som ville para med henne i utbyte av en valp. Försökte alltid snällt förklara att vi inte hade för vana att para omplaceringshundarna. :crazy:

Inte ens när vi talade om att hunden var allergisk (kvalster, katter, hundfoder, damm) så backade intressenterna.

Sorgligt nog fick hon avlivas mycket ung, då hon helt sonika slutade svara på sin medecin. :(

.

Nu kanske inte han tänkte så men jag har en granne som tycker att hans särbos tik borde få para sig med min hanne bara för att det "tröcker på"......

:rofl::rofl: Åh gode gud ni gör min dag, det är tragiskt men man kan ju inte låta bli att skratta..

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 248
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Igen och igen händer det. Vad kan man göra? Började morgonen med en promenad på vår vackra skogskyrkogård här i området( hundar...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 394
Senast: vallhund
·
Hundhälsa Är helt ställd och vet inte vad som är fel, är det någon som kan komma med idéer så vore jag tacksam! Först vill jag klargöra att...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
38 505
Senast: Belethien
·
Hundhälsa Vi tingade valpen med två kulor nere,även på veterinärintyget som gjordes 2 dagar innan hämtning så var bägge nere,när vi väl kommit hem...
Svar
3
· Visningar
11 113
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025