Gnist

Trådstartare
Ett gott skratt förlänger livet sägs det ju och nu är mitt liv rejält förlängt :rofl::rofl:

Telefonen ringde och en man frågade efter maken. Jag svarade som det var att han inte var hemma och om det var något jag kunde hälsa till honom?

Det var det inte, enligt mannen som ringde...

Efter en liten stunds tystnad, så frågade han hur gammal Scott är och jag svarade att han blir 5 nu i höst och undrade varför han frågade det :confused:

Svaret jag fick, fick mig att nästan trilla av stolen :angel:

"" Jo, det är ju så att kärringens hynna löper och vi tänkte att det skulle kanske gå att para henne med Scott""

Frågade vad det var för tik de hade då och fick svaret att det är en korsning mellan Collie och dobermann :eek::eek::eek::eek:

Jag höll på att trilla av pinn, men upplyste att det kommer inte på fråga att han ska para den tiken :cool:

Horribel korsning det skulle ha blivit dessutom :crazy:

Senast ändrad:
Sv: Hahaha

Jag fick frågan i helgen om min nio veckors valp var till avel!?

Jag svarade att man inte kan veta det när de är så små, att de måste meriteras, och röntgas osv innan man visste om hon fyllde någon funktion i aveln. Då kliar han sig i huvudet och säger att hans nioveckors valp (blandras) iallafall skulle vara till avel, för det var en FIN hund.

Haha, ja mycket ska man höra. :eek:
Kanske skulle bli fina hundar, dobbisens skärpa, colliens rädslor och borderns vallning. En perfekt familjehund ju :crazy:

Jamen Gnist - du kunde väl tänka på tiken. Hon behöver få utlopp för sina drifter...
Få töta smjå....ja va det nu hade blivit för något.

Nu kanske inte han tänkte så men jag har en granne som tycker att hans särbos tik borde få para sig med min hanne bara för att det "tröcker på"......

Tyckte han själv att det var en bra idé, eller var ni liksom bara närmast?

Var får folk alla "bra" idéer ifrån?

*kl*

Från stort hundforum på nätet:

Vår lille gubbe är 11 månader nu och han har blivit könsmogen. undrar om det kanske är dags nu att hitta en hona för honom? (För han vill jucka hela tiden!!) och i fall det är dags, hur och var ska man hitta en hona åt sin hund ?!

Fasen man kanske skulle starta hundbordell - kan bli ett lite problem att hitta en ständigt löpande tik som ej blir dräktig.
Det verkar finnas pengar att hämta.
Finns en del karlar som tycker synd om sina hanhundar tydligen.

hotdoll3.jpg

Nej, vi bor inte jättenära, men han gillar Scott och tycker att det är en bra hund med trevligt lynne..

Och visst, Scott är en kanonhund, men :eek::eek: vid bara tanken :crazy:

När vår tjej var knappa 4 månader träffade min sambo på en man som hade, vad han kallade, "afrikanska amstaffs" , dvs illegalt importerade pitbulls med några stänk RR i blodet. Han hade två hanar som han hade tagit vid FYRA veckors ålder och handmatat för att de bara skulle lyda honom.
Han försökte propsa på sambon sitt nummer, så vi kunde höra av oss när tiken blev könsmogen (Jag vill inte ens ha en avgift, bara en valp...)
Sambon försökte tålmodigt förklara att vi inte har något intresse att avla på vår hund som redan är blandras, och SPECIELLT inte med hans hanar.

:rofl: Vad säger Scott?

Tänk vilka spännande blandningar det kunde bli om de fick välja själva. När Doris levde var hon kär i en Samojed, Ester blev nästintill parad med en av Granas grisar förra året och Kerstin är heltänd på grannens drever/tax!
Tänk vilka fina valpar det kunde bli! Basset-Samojed, Basset-gris och GD-drax.

:rofl::rofl::rofl:

Men lite elakt är det väl att neka honom att ha lite kul?

Förövrigt så kanske han vill bli far, och att då negligera hans
känslor tycker jag är kallsinnigt:angel:

Vad är du för en uppfödare egentligen:mad::mad::mad::mad:

Du vet väl att man måste bejaka hundarnas känsloliv och att få valpar är en av de starkaste drifterna :mad:

Skärpning Gnist:devil:

:angel::angel:

Jag hade dött om jag hade fått det samtalet:rofl:

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 248
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Igen och igen händer det. Vad kan man göra? Började morgonen med en promenad på vår vackra skogskyrkogård här i området( hundar...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 394
Senast: vallhund
·
Hundhälsa Är helt ställd och vet inte vad som är fel, är det någon som kan komma med idéer så vore jag tacksam! Först vill jag klargöra att...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
38 505
Senast: Belethien
·
Hundhälsa Vi tingade valpen med två kulor nere,även på veterinärintyget som gjordes 2 dagar innan hämtning så var bägge nere,när vi väl kommit hem...
Svar
3
· Visningar
11 113
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025