Hahaha, jisses, vad ska man säga?

T

thekid

Jaa, jag håller på att ramla av stolen här hemma:rofl:

Fick hem ägarbytespapprena på min hund, och det står att hunden är en Volpino italiano - lustigt, tänkte jag, jag visste inte att blandraskorsningar med 25% schäfer/labrador/rottweiler/vit herdehund hade en egen rasförening:idea:
Har alltså aldrig hört talas om "denna ras" innan, så jag går in på SKKs hemsida, kollar upp rasen och vad hittar jag? En Spets?:rofl:
Så här ser min "Volpino Italiano" ut:
http://images6.bilddagboken.se/20/_u5/_u6/_u1/_u3/_u6/u561365/31463_1198318383.jpg
http://images6.bilddagboken.se/22/_u5/_u6/_u1/_u3/_u6/u561365/77661_1202556772.jpg
Tror inte att hon är så rastypisk:p:rofl:

Hennes förra ägare sa att denna "blandning" var en egen ras, förrförra ägaren hade sagt det när de köpte henne, men dom har nog inte kollat upp det där:p Jag tog det med en nypa salt, för så vitt jag vet finns det inga blandningar av den här sorten som fått egna rasklubbar:cool::rofl:

Sv: Hahaha, jisses, vad ska man säga?

Nu till frågan, kan man ändra i papprena på något sätt, eller får man göra en nyregistrering? Hunden har fö bytt namn också...

ja det var en fin spets du har:banana:
hoppas den får stanna hos dej nu då

Ja, en väldigt fin och rastypisk spets har jag:angel::love:
Jadå, nu får hon inte åka runt mer, detta är hennes fjärde hem (inkl. uppfödaren) och hon är inte ens två år fyllda:crazy:

*Puttar upp den här gamla tråden*

Mailade jordbruksverket ang. namn- och rasbyte, men har inte fått något svar än, så jag undrar om någon här vet hur jag ska fylla i ägarbytesblanketten? Ska jag skriva de gamla uppgifterna eller ska jag fylla i nytt namn + ny raskod? Chipnumret är ju iaf detsamma, så de borde ju kunna se vilken hund det är..

*ser vilka som är snabbast, buke vs. sjv*:p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka