Haha det kanske är en dum fråga men ändå..

sockerdricka

Trådstartare
Frågar man ingenting, får man ingenting veta ;)

Finns det några övningar man kan göra hemma (utan häst) för träna upp sin egen hoppbalans? :angel: :crazy:

Jag måste ju i alla fall fråga. :p

Om du har en trappa till hands kan du träna upp balansen i den lätta sitsen lite grann. Ställ dig på ett trappsteg, vänd uppåt. Stå som du har fötterna i stigbyglarna, dvs den breda delen på foten ska du stå på. Sen kan du "lyfta" dig upp och ner och så stå i lätt sits eller vad man ska säga.. Svårt att förklara. Läste det nånstans i en tidning för länge sen, har inte prövat men det kanske funkar :)

Det ger grym träning för framför allt vaderna!!

Man ska alltså först gå upp på tå och så sakta ned nedanför det trappsteg man står på med hälen och så upp igen o.s.v, men ta det lugnt i början för du kommer få träningsvärk nästa dag. ;)

Haha... Det har jag testat. Jag hade inte lite träningsvärk dagen efter!
Men det är bra träning! Får grym balans. :) Man borde nog börja med det igen.
Sen finns det sånna där plattor med en boll under (eller nått) som man ska stå på ett ben på och balansera. Såg att Maria Gretzer gjorde det på TV och då borde det ju funka ;)

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 103
Senast: Red_Chili
·
Övr. Katt På sorglig och förekommen anledning hänger jag just nu mycket i FB-grupper där man kan efterlysa försvunna katter, både den grupp som är...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
3 576
Senast: Capybara
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 973
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 145

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka