Hägna in med komppstgaller

movi

Trådstartare
Har blivit med säsongsplats till husvagnen. Tänkte att första året hägna in platsen med kompostgaller för hunden. Tror ni det funkar att stödja upp gallren med plaststängselstolp för hästhage? Vill inte kosta på för mycket med riktigt staket mm första året om man inte trivs. Har en liten hund. Platsen är fyrkantig, 10*10m, ev hägnar vi inte in husvagnen, då blir inhägnaden 7,5 m bred och 10m lång.
 
Har blivit med säsongsplats till husvagnen. Tänkte att första året hägna in platsen med kompostgaller för hunden. Tror ni det funkar att stödja upp gallren med plaststängselstolp för hästhage? Vill inte kosta på för mycket med riktigt staket mm första året om man inte trivs. Har en liten hund. Platsen är fyrkantig, 10*10m, ev hägnar vi inte in husvagnen, då blir inhägnaden 7,5 m bred och 10m lång.

Har du kikat på ett sånt här annars? Det är inkl stolpar och är nog smidigare att flytta än kompostgaller :) Bara att rulla ihop!
 
Det fungerar.
Vi har gjort så hos hundvakten. De har en gles häck som Ruben gärna trallar igenom för att gå ner till ån. Köpte trampstolp och konpostgaller, har suttit sen 2011 och ser ut som nytt fortfarande.
 
Mina föräldrar har någon slags tunna plaststolpar och kompostgaller att hägna in del av baksidan med när min hund är där. Det funkar bra trots en lite större hund (golden). Hon är dock aldrig ute själv och har inte fattat att hon skulle kunna hoppa över.
Vet dock inte hur det klarar väder och vind då de inte har det framme permanent.
 
Har ca 1000 kvm tomt inhägnat med kompostgaller. Vanliga plaststolpar tycker jag är så där, de böjer sig gärna men såna här fjäderstål funkar bra. Finns för ca 30 kr/st på Granngården.
36758
 
De här gillar jag, kommer i 25 pack (16 kr/ st).
36763


Är marken mjuk räcker det med att banka ner de en bit med en gummiklubba och sätta fast kompostgallerna med buntband. Om det blir några över så lär de gå att sälja.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har köpt hus på landet med ganska stor tomt, drygt 6000 kvadratmeter. Större delen är f.d. beteshage, så helt kal och tråkig, men det...
Svar
5
· Visningar
2 732
Senast: calm
·
Övr. Hund Vi har en normal villatomt, ca 800kvm där den allra största delen är gräsmatta. På ena sida finns en ca 100 meter bred äng som avslutas...
Svar
6
· Visningar
2 658
Senast: vallhund
·
Övr. Hund Att bli påflugen av en annan hund... Så jävla typiskt när man lagt ner år på att få Focus att sluta hata andra hanar. Det började med...
2
Svar
31
· Visningar
2 840
Senast: Disen
·
Hästvård Jag har ägnat senaste 24 timmarna åt att fundera, gråta, fundera mer, gråta ännu mer, förkasta, fundera ännu mer och förkasta ännu mer...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 166
Senast: Rea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp