Q

Queen

Om man har en häst som går ute året om, vad gör man med skiten i hagen :D
Tynar den bort av sig själv eller måste man ta bort den :crazy:
Vad finns det för regler på en hage där hästen går året om :confused:
Om det ska finnas något skydd för vind o.s.v. :bump:

Vindskydd skall enligt lag finnas under tiden på året då det ej råder grästillväxt, och du kan säkert hitta mera info på www.jordbruksverket.se

Har för mig att det även är lag på att hästarna skall ha tillgång på vatten, vilket är något att lösa inför vintern. Oavsett om det är lag eller inte, för den delen...

Angående parasiter finns flera åtgärder; byte av hagar så att de får vila, växelbete, mockning av hagen etc. Mer kan du läsa på http://www.sva.se/dokument/stdmall.html?id=560

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej nu när det börjar bli höst och mörkt senare. Hur gör ni som hämtar era hästar för att sköta/rida på kvällen när det inte finns...
2
Svar
26
· Visningar
2 034
Senast: Grazing
·
R
Hästmänniskan Hej Vet någon om det finns några regler för vatten på vintern? Jag hittar inga. Stallägaren har fått för sig att hen inte behöver hacka...
2
Svar
31
· Visningar
2 133
Senast: Cambrie
·
R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 231
Senast: CaisaCax
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 038
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar