Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är ju en väldigt liten hage. Hur många hästar går i den?Nån som har tips hur man sköter en 40*40 m hage som hästarna går i året runt. Skulle t.ex vilja att det växer tätare med gräs blir ganska mycket bara grått och gräset växer inte så tätt.
Det är tyvärr en alldeles för liten hage för att gräset ska kunna växa när hästarna går i den.Nån som har tips hur man sköter en 40*40 m hage som hästarna går i året runt. Skulle t.ex vilja att det växer tätare med gräs blir ganska mycket bara grått och gräset växer inte så tätt.
Lerig blir den enbart höst och vår och dom årstiderna har jag möjlighet att utöka storleken på den. Inget problem med att den är liten sommartid förutom att den är lite grå och tråkig då och såklart blir det ju mer skit på mindre yta.En sån liten yta grusar man upp rejält eller räknar med att den blir kal och lerig. Den är helt enkelt på tok för liten för annat.
40*40 är sjukt litet för tre sommartid... Kan ni verkligen inte expandera den? Kan du få till 40*100m så börjar det närma sig möjligt att hålla gräset vid liv, med stripbete och snabbstolpspyssel.
Lerig blir den enbart höst och vår och dom årstiderna har jag möjlighet att utöka storleken på den. Inget problem med att den är liten sommartid förutom att den är lite grå och tråkig då och såklart blir det ju mer skit på mindre yta.
Min ridbana är 20 *40 meter. Ett jätteproblem är det nog inte visst om det varit 3 stora hästar på den ytan så men 2 st är shettisar. Går inte att utöka den i nuläget förhoppningsvis längre fram om jag kan arrendera mer i framtiden.
Om du får gräsert och växa bättre kommer du knappt kunna märka det. Hästarna lär äta vad de kan.2 små och en stor häst går där. Det är bara sommartid nu som dom har så liten hage. Vintertid byggs den ut men under skördetid maj-september går dom i den lilla. Hoppas kunna arrendera mer mark och det växer nog gräs i den men hade önskat det skulle vara mindre glest för den ser så grå och tråkig ut.
Jo vet det, men hade ändå varit trevligare med en grönare hage om än kortklippt.Om du får gräsert och växa bättre kommer du knappt kunna märka det. Hästarna lär äta vad de kan.
Därför att man sår havre och tröskar åkern på sommaren det är någon annan som har den arrenderad och dom behöver den inte vår, höst och vinter.
Asfaltera och måla grönt.Nån som har tips hur man sköter en 40*40 m hage som hästarna går i året runt. Skulle t.ex vilja att det växer tätare med gräs blir ganska mycket bara grått och gräset växer inte så tätt.