H
Hooorses
Har nyligen köpt en jättefin tävlingshäst som (vad jag vet) inte har gått med andra hästar innan.
Eftersom hon står på uppstallning så finns det bara antingen en liten ruta ensam eller en stor hage med ung fem andra hästar.
Just nu står hon bara i en liten ruta men jag känner mig verkligen hemsk som låter henne stå så.
Hon verkar inte ha någonting emot det. Hon är så himla snäll.
Men jag vet ju att hästar är flockdjur och de är lyckligast tillsammans.
Men jag är så himla rädd att det ska hända något!
Jag vet ju att de blir starkare av skelett osv av att få springa och busa fritt men jag VET att olyckan kan vara framme!
Samtidigt så är jag rädd att hon ska skada sig av att stå stilla så länge i sin hage och i boxen.
Jag har börjat fundera på att flytta henne till ett stall med större hagar där hon kan gå själv men i så fall kommer det ta någon/några månader till hon kan flytta.
Vad tycker ni att jag ska göra?
Tror ni att det finns risk att hon kan skada sig av att stå stilla så mycket?
(Hon rids ung 1h om dagen och promenerar oftast 20 min på eftermiddagen.)
Eftersom hon står på uppstallning så finns det bara antingen en liten ruta ensam eller en stor hage med ung fem andra hästar.
Just nu står hon bara i en liten ruta men jag känner mig verkligen hemsk som låter henne stå så.
Hon verkar inte ha någonting emot det. Hon är så himla snäll.
Men jag vet ju att hästar är flockdjur och de är lyckligast tillsammans.
Men jag är så himla rädd att det ska hända något!
Jag vet ju att de blir starkare av skelett osv av att få springa och busa fritt men jag VET att olyckan kan vara framme!
Samtidigt så är jag rädd att hon ska skada sig av att stå stilla så länge i sin hage och i boxen.
Jag har börjat fundera på att flytta henne till ett stall med större hagar där hon kan gå själv men i så fall kommer det ta någon/några månader till hon kan flytta.
Vad tycker ni att jag ska göra?
Tror ni att det finns risk att hon kan skada sig av att stå stilla så mycket?
(Hon rids ung 1h om dagen och promenerar oftast 20 min på eftermiddagen.)