Haflingertråden del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflingertråden del IV

Visst hade det varit kul att prova en av dina westernsadlar, men tror du att de är vida nog för min tjockis :crazy:? Vad är det för märken och storlekar som du har (inte för att jag vet särskilt mycket om westernsadlar...)?

Jag tror den sadeln jag använder för Gera skulle nog passar, den är med vid bom.Jag har en annan sadel jag kan använder på Gera om du vill låna min (den är lite smalare).
Sofia har en , vet ej vilken märke men den passar på modell tunna.Hade den på fjordingen och DEN var en riktig tjockis! Sofias vill bara inte låna ut den längre, hon rider nästan daligen.Men för att prova en dag är det okay.
Angående hästmassage skickar jag PM.

*kl*

Tack alla som skrivit.

En fråga som ploppat upp i huvudet är Kissing Spines. Läst lite om det och med tanke på hur hans rygg ser ut och säkert varit sån under lång tid är det ju inte omöjligt att så kan vara fallet och visar sig nu tydligt när han fått jobba lite.

Tack för PM! Ska kontakta massören snart.

Idag står jag med halt häst igen. Hoppas bara att hon har tramsat i den leriga hagen, och att det inte är något värre. Undrar om det kan vara samma hälta från i somras som spökar? Om hon kan ha "slitit" upp den skadan igen? Till råga på allt är det en halt häst med överskottsenergi :crazy:... Jag skrittade några hundra meter för att förvissa mig om att hon verkligen var halt och det var hon, tyvärr, men också pigg - märkligt kombination :confused:?!

Ja, nu får hon vila några dagar igen, vilket antagligen betyder till nästa helg. Det är ju mörkt JÄMT :mad:! Just nu är hästlivet segt, segt. Tycker det enda man gör är att mocka, hämta spån, köpa hö och kånka på vattenspannar i mörkret. När jag väl ser hästen i dagsljus så blir jag också deprimerad, för då ser jag ju hur FET hon är... HUH:mad::devil:!!

Det finns ju en stor risk att hältan och dom ojämna ryggmusklerna har ett sammband!
men får du tag i en duktigt hästmassör/ET så ska ju den personen kunna bedöma om hältan är muskulär lr inte och vad dom ojämna ryggmusklerna kommer ifrån!

Vad fin huvudbilden är!:)

Ja, jag tror att det kan ha ett samband! Jag har mina misstankar att kanske hon gått omkull som "liten", och att det är något som påverkat henne muskulärt? Hon gick ju omkull i hagen för några månader sedan när det var halt, och det skulle hon kunna ha gjort tidigare också... Vad är ALLRA bäst att ringa ut, om man kan välja? ET eller massör?

Vad tråkigt att höra att hon har halt igen! På www.ridsport24.se kan du kolla under hästmassage, finns några adressen till men jag hittade ingen i omedelbart närheten utom lite längre men inte så länge bort som du hade hittad.
Jag tror egentligen inte att det finns en samband med detta att hon har gått omkull ihagen däremot tänker jag lite på hovarna om det är.Då räcker det ibland med att trampar lite sned om det finns där problem.Det skulle nog vara bra med en kompetent person som kan lista ut varifrån hältan kommer så man kan börja att åtgärder.

Tack så mycket!:bow:
Har fått bilder från Winnie nu, han har det bra,allt är väl.:)Hoppas att tjejen håller kontakten lite då och då för uppföljning.
Pasha har det nu roligt tillsammas med Ginnie, dom går sina egna väger,Ninna och Gera är för tråkigt nu.
Nu ska jag börja att träna Pasha lite, han är så gullig:love:Han är busig, lite klumpig och så gulligt.Winnie är mycket mer seriöst, elegant och vacker men inte gullig!Pasha har altid någon sår, Winnie hade inte haft en enda.Dom två killarna är såååååå olika,även det var samma pappa.Ibland tvivlar ja lite - Pasha är kraftig som det har kunnit vara en nordsvensk :rofl: Nej, men skämt åt sidan,Pasha kraftig och med en man med hår som en för hög tvättad flokatimattan och Winnie, fint päls och med hår som silk!:rofl:Total motsats dom två, i utseende och in karaktär.

IMG

Jag hade borstad länge!

Senast ändrad av en moderator:

*KL*
vet ni vad?
Min bästa vän kommer till mej på julovet:banana:
och det kommer bli mycket med ridning och pyssla om med hästarna.:love:
hon får ha min mamas häst, dom trivs jättebra ihop:p
hon har ridit tidigare på Gera.
Mamma få pyssla om med små hästerna så länge tills hon får Gera tillbax:angel:

Här kommer en bild på min häst och hennes föl:love:

DSC01264.jpg
[/IMG]

En ET är bra på lite av varje, medans en massör är riktigt bra på en sak!
dremot ska ju personen oavsett vad den har för utbildning vara minst diplomerad gärna certifierad så att man vet att kunskapen finns där!:)

Det kan mkt väl vara så att orsaken har varit att hon gått omkull, lr att hon fått nån skada nån gång, och att hon pga av det snedbelastar!

hoppas du hittar nån som verkar vettig!:)

Vad fina dom är!

Vad kul att din kompis kommer på besök, vilken tur att ni har två snälla hästar så att ni kan rida båda två på jullovet!:laugh:

Har känt igenom benen nu när hon kom in, så gott jag kan. Precis som förra gången kan jag inte känna någonting :confused:. Inte varm eller svullen i benen, inte varm i hovarna. Nu har vi ju precis haft några kalla dagar när det var VÄLDIGT knöligt i hagen, speciellt vid öppningen. Antar att hon kan ha vrickat till sig där också?

Vad fina dom är!

Vad kul att din kompis kommer på besök, vilken tur att ni har två snälla hästar så att ni kan rida båda två på jullovet!

Tack så mycket:p
Ja och det som skulle vara enu rollit är att det skulle komma mycket snö på julovet så man kan galoppera genom snön:rofl:

Det är VÄNSTER fram den här gången (i förra vändan var det ju höger). Hon går på benet även om hon haltar, och har hela hoven i marken när hon står och äter, men man kan se att hon gärna avlastar benet en del. SUCK :(! Tråkiga klanthäst...:(!

Fast det onda benet (eller ryggen, eller bogen eller vad sjutton det nu är :confused:) hindrade ju såklart inte att man travade runt och stylade för grannen när hon red förbi...:grin: Knäppis :D!

Jå vet ej, måste fortfarande tänker på hovarna.Hade samma symptom här och hoven kändes inte varmt och det var en hovböld ändå, ovanpå hoven på kronranden.När jag visste var den var kund jag känner den när jag bundade och tänkte på inget och lag handen på hoven.Kanske var det bara inbiing också.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka