Haflingertråden del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflingertråden del IV

Grattis till Nimbus!!! Hur hög är han nu då?

Han är nog kvar på 125cm:)

Även om han är kraftig så tycker jag att han ser smalare ut på nya korten jämfört med det från förra vintern!
På kortet ifrån i våras är han jättefin, gillar verkligen hans ljusa mage!:d

idag har jag vart och shoppat hästgrejor på Gekås (ullared), mest trista måste ha grejor men även ett par söta ponnygrimmor!:)

Läckert!;)
Däremot har jag ett ännu läckrare som en kompis gjort åt mig!:love:
Tänkte visa bilder på det när det är helt färdigt!:)

Det fanns fina grejor där! :D

Idag blev Winnetou hämtad, vänta på svaret hur resan gick och mm.
Det kändes inte alls bra att leda honom i transporten även om Sofia gjorde det, det kändes som man missbrukade hans förtroende.:cry:
Jag tycker att det är MYCKET lättare att köper hästar:laugh: som att sälja hästar:cry:
Gera är också besviken, hon var lungt men blev upprörd när dem körde iväg.Hon just ropade högt igen efter Winnie.Hon går omkring och luktar på hans baiss.Har också lite dåligt samvete mot henne, hon litade på oss när vi hanterade Winnie - och - zack - där är han borta!Hade egentligen tänkt hon bryr sig inte, han är nästan 7 månader nu och avvänd.

Han är nog kvar på 125cm

Mätade idag Pasha, han är nog ungefär i samma storlek, tisdag fyller han 6 månader!:laugh:
Ninna är mindre som Gera, ungefär 146?:angel:Kanske ännu mindre.Tycker det är svart att mäta storlek ,särskild om man bara har mattband.

Usch, jag förstår att det känns jättejobbigt både för er och Gera :(! Har ni planer på att åka och hälsa på och se Winnies nya hem?

Vart hamnade Winnie tillslut ? Långt borta eller i närheten ?

Hej du, vad roligt att du har hittat hit:banana:
Han åkte till Göteborgstrakten till en ganska ung flickan, djurskötare , håller på med westernridning,egen gård, van vid hästar,jobbat med Quarter här och i USA.Ringde hennehur det hade gått, hon hade lånat en annan häst men den har inte kommit för dom kan inte lasta den!:devil:Hoppas hon hör av sig snart och meddelar att han har kommit.Winnie sta lungt i boxen och äte hö! Han är kanske i schocktillstånd?:cool:

Visst har vi det! Flickan lovade att håller kontakten.Jag vet att jag kan inte kräver något när jag har såld hästen därför försöker jag alltid att hitta verkligen en ägare som passar, jag vill inte att hästen vandrar omkring -tänk på lakritsens dikt!Man är aldrig säkret ändå och har du såld hästen kan du inte påverka situationen,JAG skulle aldrig har utsatt Winnie denna situationen att han står ensam efter han kom ur transporten.Hade litad på att den andra hästen är redan där.Han måste ju blir helt schockad ändå när inte hans flock väntade på honom.Eller tänka jag fel?

Jag håller med dig. Han ser bättre ut än förre vintern, men det är en bit kvar tills han är lika fin som i våras...

Kolla vilken skillnad det är på hans hals. Tänk att det kan ändras så bara pga övervikt. Hade jag inte haft den andra bilden från i våras hade jag nästan kunnat inbilla mig själv att den ska se ut så som den ser ut nu och att han bara var den grova typen;)

På tal om att shoppa hästsaker, kolla här:

http://www.kraemer-pferdesport.de/w...p1}{md5/1663b6a76e7aa094ae8b7b986f3a61d8/md5} :d

Visst får man väl länka, eller?

Vilka fina grejer!!!:d Jag hade ett blått schabrak där det sto Wincen tpå och DTH's logga med haflingern och edelweissen, men jag hittar inte det. Så tråkigt:(

Undrar hur sadlarna är. Är risken med sånna sadlar som är byggda för breda ryggar inte att man får sitta väldigt brett också?

Senast ändrad:

Vad Jag skulle med bli besviken om jag fick reda på att det inte fanns något sällskap till honom när han kom fram, men tur att han är så lugn och snäll...

Det måste känns tomt hemma nu för er och Gera, men hoppas att allt blir bra för honom på nya stället.

*kl*

Hejsan allihopa!

Ja, återigen var det ett tag sen jag var här inne hos er men tro mig, jag har haft annat att tänka på.

Som det ser ut i dagsläget så har jag ingen häst att rida på alls och vet inte hur det kommer se ut framöver heller.

För en tid sedan hörde jag hur Rambo slog i hop sina hovar i bak när jag red han i fri form i trav ute på grusväg. Det hade bara gått 5 veckor sedan hovslagaren varit ute men hade hört att andra hästars hovar hade växt en del det sista så jag ringde till min hovis och bad han komma ut.
Var det inte hovarna så kanske han kunde se vad felet kunde vara.
När vi väl kollade hur hovarna såg ut så hade hästen två vänsterhovar.

När vi sprang med honom såg vi felet direkt och han svänger in med höger bakben onormalt under sig i trav.
Min första tanke var att det handlade om bäckenet igen som förra gången fast denna gång då på höger sida, alltså SI leden.

När jag sedan tänkte efter så har jag känt den sista tiden att det darrat/knäppt (dock hör man inget) på hans högra sida under padden när jag ridit. Jag har i min tro trott att det var padden som var orsaken. Den är hård/stel och uppbyggd och eftersom hästen är svankig tänkte jag att den "viker" sig och därför detta darr/knäppningar.

Innan ni säger nåt så ska jag också säga att jag alltid är själv och har ingen att be som kan kolla hur hästen går eller som kan leda och jag kollar.
Hästen har inte känts oren heller under ridning.

Idag tog jag en annan padd som var mjuk men samma fenomen dök upp ändå. Inte i varje steg men kanske i varannat, var tredje.
Jag sadlade av och skulle rida lite barbacka för att kunna känna mera exakt men det tillät inte Rambo.
Så fort jag kommit upp på ryggen och bad honom gå framåt så sparkade han bakut. Likaså andra gången jag provade.
Det vara bara att ta in honom igen.

Jag har ridit han barbacka förut och då har han inte gjort så här. Antagligen så blev det för mycket när han fick min direkta tyngd på. En sadel fördelar ju trycket.

En kiropraktor kommer på torsdag och vad som händer sedan får vi se men så ser läget ut idag.

Jag har läst lite sporadiskt i tråden och jag kan inte kommentera alla men det är jättekul att följa er i alla fall.

Lycka till med era hästar.

Stackars dig och Rambo!!!

Hoppas det går över fort, så inte er träning med ska drabbas precis när du har hunnit så långt med honom...

Håller tummarna för er!

Vad trist att höra Lakrits, hoppas verkligen att problemet går att hitta, och att ni kan komma igång igen så småningom!:)

Vad trist att han står själv :mad:! Tycker nog också att det var lite dålig stil, men vi får väl hoppas att den andra hästen kommer dit snart.

Usch, vad jobbigt :(! Jag funderar ju själv på att ta ut en ET/kiropraktor åt min häst i och med att hon är så oliksidig i ryggen. Får väl ta mig i kragen och göra det snarast. Ibland känner man verkligen att man behöver någon annans ögon också, för ibland vet man ju inte om man går här hemma och inbillar sig saker och ting...

kan annars tipsa om att ta ut en GSM massör!
Jag har fått stor hjälp av GSM massage, likaså människor och hästar jag känner.
Eftersom hon är oliksidigt musklad, men inte verkar ha ont, tror jag med största sannolikhet det sitter i musklerna, troigtvis till följd av att hon har olika långa ben(vilket inte är ovanligt).:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka