Sv: Haflingertråden del IV
Åh, vad tråkigt, men samtidigt är det ju ändå ganska skönt att få veta vad som är fel så att han kunde behandlas. Hoppas det ger resultat.
Sjukhage i tre veckor , jag lider med er båda två. I början känns det som en oändligt lång tid men jag lovar det är det inte. Och han får ju iallafall röra sig en liten stund varje dag. Jag håller tummarna för er.
Allihop: Vad många fina öronbilder !
KL
Jag har inte haft tid att berätta om besöket på hästkliniken i fredags!
Efter en massa böjprov, bedövningar av olika led, sövning och röntgen konstaterades det att Wincent har inflammation i hovleden - vänster fram.
Det behandlades på plats och nu ska han stå still i 3 veckor! Sjukhage och 15 minuters skritttur varje dag
Jag är väldigt kritisk till att han ska stå still så mycket och även att han ska få inflammation utan någon vidare orsak utan att vägarna har varit hårda. Men vi får hoppas att det försvinner och aldrig kommer tillbaka i alla fall!
Han har även fått framskor nu! Är nog bäst så, för han kunde inte gå på grusvägarna.
Åh, vad tråkigt, men samtidigt är det ju ändå ganska skönt att få veta vad som är fel så att han kunde behandlas. Hoppas det ger resultat.
Sjukhage i tre veckor , jag lider med er båda två. I början känns det som en oändligt lång tid men jag lovar det är det inte. Och han får ju iallafall röra sig en liten stund varje dag. Jag håller tummarna för er.
Allihop: Vad många fina öronbilder !