Haflingertråden del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflingertråden del IV

Nu har vi varit på tävling igen.
Queso var så här glad :D

Första klassen var div.1 där Queso var felfri, men bara en nolla till och laget slutade 6a.
Nästa klass LA, på tid direkt i grunden, Isabelle bestämde sig för att satsa och de blev fjärdeplacerade efter ännu en felfri runda.

DSC_0001.jpg

DSC_0029.jpg

Grattis till min sportiga avelsprodukt :love::D

Själv var jag och tittade på en -----tävling i -------- där TRE DUKTIGA HAFFISAR deltog:banana:

"k"

Persikan: Hoppas det blir bra resultat för Shones hov idag :):cry:

Utte, Iser, Bettysmatte, Angelo: Hoppas era haflingers hovar och ben och konvalescenser också reder sig till slut :love:(hoppas jag inte glömde nån sjukling)

KL
Nu har jag fått bättre öronbilder -sent men ni får se Ninnas och Geras öron en gång till!
Bild005-2.jpg
[/IMG]
Bild001-1.jpg
[/IMG]

Hallå allihopa!!

JAG HAR EN FRISK HÄST:bump::rofl:

Hon har väl igentligen aldrig varit sjuk men nu vet jag iaf att hon inte är det!

Det var hålväggen som spökade hela tiden:p
Och den är ju på utväxt så det är kanon:idea:

Så gjorde vi veterinärbesiktning och när vi skulle läsa av chippet så hittade hon det inte:eek: höll på jättelänge och på andra sidan oxå om det hade åkt in men NÄÄ.
Sen efter att vi bytt apparat och stått lika länge till och letat så hittade hon det.

Det måste vara något med shones hud för när vi var med på distansen och de skulle pulsa henne så hittade de ingen puls, alltså med pulsklockan!
Alla araber gick hur bra som helst men inte på henne så hon måste vara tjockhudad eller nå.
Tänk hur det blir om 10 år om hon blir stulen så kommer de inte hitta någe chip:confused: då har det vuxit in ännu mer.
Det är ju ändå rätt nyinsatt!

Men jag är så nöjd med min shone, hon sköter sig exemplariskt och somnar typ under undersökningarna fast ändå är hon så frän så alla faller för henne.
Lite pinsamt bara när hon ska buga varje gång veterinären gör böjprov=/
Och hon skiter totalt i de andra tokiga travarna, hon försökte bara sno deras mat en gång;) De var inte värda mer så som de sprang omkring och skrek o slog i sina boxar.
Shone rör på öronen och lider när de väsnas så, hon önskar nog hon kunde stänga öronen.

Tyckte så synd om henne förra gången vi var där för då fick hon stå inne i stallet med en galning, han gnäggade oavbrutet! bara SKREK och när jag hämtade ut henne så sa hon verkligen:
-Ta mig härifrån:(
haha sorry långa inlägget men vart så glad!

---- you made my day!!

QUOTE]

Utte översätt detta uttryck till svenska - jag vet vad det betyder - det är inte det men jag skulle vilja ha ett lika kärnfullt motsvarande uttryck på svenska .. jag har har faktiskt försökt i flera år ...:confused: utan att knäcka koden :confused:

Åh,varför ska allt roligt hända så långt från Skåne :mad:.

Jag har letat och letat efter bruksridningskurser/träningar i södra Skåne eller i Skåne överhuvudtaget men inte hittat något alls. Tyvärr är det för långt till Närke.

Ja om jag kunde det!!!

Jag satt en lång stund och kände mig löjlig för att jag skrev på engelska innan jag postade inlägget men jag hittar inget motsvarande på svenska.

"Min dag är gjord" eeh, nej jag tror inte det :crazy: :D.

Ja om jag kunde det!!!

Jag satt en lång stund och kände mig löjlig för att jag skrev på engelska innan jag postade inlägget men jag hittar inget motsvarande på svenska.

"Min dag är gjord" eeh, nej jag tror inte det :crazy: :D.

En bit på väg :bow: "Min dag är räddad" - kanske?

Att jag har grubblat på det i ett par år beror på att en granne (under mig på ett av alla mina boställen) har en bild av en gläfsande hund med vassa tänder på dörren och texten:
Kom in bara - Make his day! och knäpp som jag är har jag försökt o försökt få det till god svenska.
Det är faktiskt väldigt bra på engeleka:banana:

KL
Nu har jag fått bättre öronbilder -sent men ni får se Ninnas och Geras öron en gång till!
Bild005-2.jpg
[/IMG]
Bild001-1.jpg
[/IMG]

Den där böjen i toppen vär för underbar :love:

Har ni som säkert sett fler andra hästraser än jag som är helt haflingerinsnöad sett den där öronspetskröken på andra hästar än haflinger? Ofta? :confused:

A jag hade en korsning på Arab/Hollsteiner/Halvblod och han hade VÄRLDENS krök:eek:

:idea: Aha - då är det kanske från araberna det kommer - det finns ju arabprocent, jag menar promille :devil: förstås, i alla haflinger (om man håller sig till genetiken och inte till de slutna stamböckerna). Stamfadern 249 Folie var ju som alla vet :angel: registrerad som "arabiskt halvblod" och hans far var ett arabiskt halvblod.

Har ni som säkert sett fler andra hästraser än jag som är helt haflingerinsnöad sett den där öronspetskröken på andra hästar än haflinger? Ofta?

Jag var genast tvungen att titta på bilder på sonens lilla B-ponny (tyvärr såld :cry:). Han var korsning shettis/welsh mountain och hade de sötaste små ulliga gulliga öron man kan tänka sig :love: men någon böj i toppen kan jag inte se.

Bildbevis:

victor3.jpg

victor1.jpg

Jag ska forska vidare i stallet imorgon. Där finns bland annat en arabkorsning.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka