Haflingertråden del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflingertråden del IV

En bit på väg :bow: "Min dag är räddad" - kanske?

Att jag har grubblat på det i ett par år beror på att en granne (under mig på ett av alla mina boställen) har en bild av en gläfsande hund med vassa tänder på dörren och texten:
Kom in bara - Make his day! och knäpp som jag är har jag försökt o försökt få det till god svenska.
Det är faktiskt väldigt bra på engeleka:banana:

För Uttes uttryck väljer jag efter att ha sovit på saken:
Dagen är räddad!

men för hundvarningen blir det inte helt bra

Kom in bara!
---?....

:eek: Jösses vad ni skriver! Här jobbar man i stallet ett par dar och vips har tråden runnit iväg flera sidor! Svarar er lite huller om buller.

Den där böjen i toppen är för underbar

Har ni som säkert sett fler andra hästraser än jag som är helt haflingerinsnöad sett den där öronspetskröken på andra hästar än haflinger? Ofta?

Jag tror "öronspetskröken" är vanlig på araber och welsh (som ju har en del andra "arabdrag" också).

Men vad har han för öron då? Jag tror att de har växt på längden med åldern, och tappat hår, de har sett ut som klippta hundöron i sommar.

Queso har öron som är som små piggar, alltid glatt riktade framåt! Förresten, jag hade en stoägare här i somras (med tillhörande sött litet sto :love: flikar någon in) och hon tyckte att Wacker såg ut som en KINESISK NAKENHUND! :eek::rofl: Alltså, när hon såg honom första gången så stod hans öron rakt upp, och så hade han just betat, alltså gått med huvudet neråt, och så slängde han upp det, och då hamnade manen och pannluggen i ett enda virrvarr över öronen, så det såg ut som om de hade långa hårtofsar i spetsarna. Och så såg tydligen kinesiska nakenhundar ut ... :rofl:

Queso har inte alltid öronen framåt.

MEN! Nu pajade du ju Quesos image här på Buke ju! :mad: :D

*kl*

Hej allihopa!
Nu är vi tillbaka efter en tuff, lärorik och superrolig helg.

Åh vad roligt ni verkar ha haft! Jag vill också åka på kurs! NU! :bump:

Gerry: Fina öronbilder!

Senast ändrad:

Jag ska forska vidare i stallet imorgon. Där finns bland annat en arabkorsning.

Forskningsprojektet är utfört.

Av stallets fyra hästar som är; Romeo, en new forest, en arabkorsning och en varmblodig travare, kan jag meddela att den med mest öronkrök är.............

TRAVAREN :eek: :p :confused: :D.

Angående betesbegränsaren så har jag aldrig sett den tunnare varianten själv men den beskrevs i tråden (som jag inte hittar igen :mad:) som att botten var av tunt och ganska böjligt gummi. Gummit i min är tjockt och fast.

Har köpt en idag, och satt på den ikväll. Jag känner mig så ELAK, fast jag vet att det är minst lika elakt att ha en överviktig häst :(. Hon tittade på mig precis som om hon inte fattade vad sjutton hon skulle göra med hinken på nosen. Jag är emot att ens ha grimma i hagen, så oron gnager över vad hon kan göra med den här saken i natt :crazy:. Fastna någonstans??? Stå och se ledsen ut hela natten? Mamma ska plocka av den imorgon bitti, och så får hon gå utan på dagen imorgon tills jag kommer på sena eftermiddagen/kvällen. Det är dumt att ha bete drygt en mil ifrån där man bor. Jag skulle vilja ha övervakningskamera så jag kunde se henne hela tiden i hagen :angel:

oj, ja, jag förstår din oro, man vet aldrig vad de kan hitta på..

Tittade på shones öron igår och hon har oxå böj;)
Men när hon har vinterpäls på dem så syns det inte.

Forskningsprojektet är utfört.

Av stallets fyra hästar som är; Romeo, en new forest, en arabkorsning och en varmblodig travare, kan jag meddela att den med mest öronkrök är.............

TRAVAREN :eek: :p :confused: :D.

:rofl: :rofl: :rofl:

Ha ha - vad jag satt er alla i arbete :rofl:

You make my day ....

FÖRRESTEN JAG HAR GLÖMT ATT VISA ER MITT STALL!!!

Ok här kommer det!
Gammal bild först, sen nymålat:love:

P7060040.jpg

P8170002.jpg

P7060041.jpg

P8170004.jpg

P7060042.jpg

P8170006.jpg

och bli inte avundsjuka för det tog mej verkligen HELA sommaren!!:eek:
Och att spendera hela sommaren med mix megapol är inte roligt:grin:

Nej men det blir alltid mera jobb mot vad man hade tänkt sej, blev inte bara målning, en del rust oxå.

Men nu är det äntligen gjort!
Bara en hylla som ska upp kvar:banana:

Men ja vart rätt nöjd med fägerna..
Kan inte ha mörkt nerefter för då blir boxarna för mörka, vi har så dålig belysning, bara lampor i gången.

Ja e hemma o e suk, därför jag sitter här och skriver med mej själv! haha!:grin:

3 dyblöta hästar provar boxarna

[IMG]http://i185.photobucket.com/albums/x270/persiko/P8170019.jpg

:love: Den där bilden ger mig associationer till Beppes godnattstund :D. Ni vet det där barnprogrammet när han låg i en säng med en massa luckor ovanför där det tittade ut olika figurer. Eller ni kanske är för unga för att ha sett det programmet :crazy:?

Har köpt en idag, och satt på den ikväll. Jag känner mig så ELAK, fast jag vet att det är minst lika elakt att ha en överviktig häst :(. Hon tittade på mig precis som om hon inte fattade vad sjutton hon skulle göra med hinken på nosen. Jag är emot att ens ha grimma i hagen, så oron gnager över vad hon kan göra med den här saken i natt :crazy:. Fastna någonstans??? Stå och se ledsen ut hela natten? Mamma ska plocka av den imorgon bitti, och så får hon gå utan på dagen imorgon tills jag kommer på sena eftermiddagen/kvällen. Det är dumt att ha bete drygt en mil ifrån där man bor. Jag skulle vilja ha övervakningskamera så jag kunde se henne hela tiden i hagen :angel:

Jag förstår dig precis :(. Det är inte kul att behöva komma med den där j*kla hinken men det är ju för deras eget bästa.

Det kommer att kännas bättre när du ser att hon lärt sig äta genom den. Om hon har problem med det, prova att sticka in gräs genom hålet till henne. Romeo lärde sig tekniken väldigt snabbt.

P8170006.jpg
[/QUOTE]

Jag måste bara kommentera detta..........Oj, SÅ HIMMLA SNYGGT DET BLEV!:d

Gullig lösning till shettisens box!:love:Det är inte lätt att vara liten!
Gillar hela stallet och ditt val av färger.
Vi har också falurött och vitt men jag måste säga att den grå färgen är mycket snyggare än vår svarta!
Grattis, det måste kännas härligt att kliva in i stallet en regning och tråkig november morgon. Oj, vad Shone har det gott!:D (Ja de andra också!)

Krya på dig!
Trevlig helg bukevänner....... helgen närmar sig ju!

Jättesnyggt,Persikan! Du kan bli stallinredare om du tröttnar på själva pållarna:idea:

Själv har jag aningens ont i rumpan idag efter första avdrullningen av Hannie. Tack o lov så var det på vallen och så har jag ju inbyggd Airbag bak så jag slog mig inte speciellt.Glömmer bort ibland att jag har en sprallig unghäst så hon blev väldigt ivrig av ett stort fält och en Stina på sin "spruttponny" som galopperade kring som en tok.
Så en bockning i sidled o matte ligger på rygg i gräset och tittar på molnen med en något förvånad pålla brevid som stirrar o undrar vad i hela världen jag gör mitt i all mat:D
Resten av ridturen gick bra men hon är förfärligt pigg nu det lilla livet men det är väl som det ska vara. /L

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka