Haflingertråden del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.

Eldfuxen

Trådstartare
Ameo tyckte att vi skulle starta en ny tråd, så gör jag det! Eftersom den förra tråden (länk till den finns här: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=883406) startades på min födelsedag så känner jag mig manad att starta denna fjärde haflingertråd. :D

Jag börjar med en haflingerkram! Fölet är Eldfuxens Belinda f-01 e. Eldfuxens Samson u. Mara 455 e. Merlin, tre dagar gammal, som kramar mina systerdöttrar, då 3 och 5 år. Bredvid henne står Mara och i bakgrunden ser man Belindas farmorsmor Sindy.

Belinda2.jpg

33.gif

Sv: Haflingertråden del IV

Tack Eldfuxen :bow: Kom precis hem från jobbets sommarfest och upptäckte att haflingertråden var stängd. Snacka om att bli kallsvettig!

En liten hälsning från Utte och Romeo
DSC02481.jpg

Senast ändrad:

De bara regnar & åter regnar hela tiden , de har gjort de nu i två veckors tid hemma , hagarna är bara lerpölar och skogsvägarna är de vatten på . Har inte hunnit komma igång med ridningen ännu.
Suck och nu måste jag tyvärr kapa Ebbas man p.g.a att en häst på betet där hon gick har tuggat bort rätt mkt av den :(
Så de blir att kapa & börja spara om den igen.
Hade börjat få till en fin man men icke sa nicke :/

Hur är de med er alla då ? (:

Här kommer ett glatt välkomnande från oss oxå!!

:banana:
23023459.jpg

Mvh E-K och Angelo

Hej angelo!

Jag har glömt vad det är för häst du har! :o Vad heter han? Ålder? Stam? Jag tycker att jag känner igen bläsen ... :rofl:

Eldfuxen, nyfiken i en strut!
161.gif

Ni är så fina!

Gera gå bättre idag - jag är so glad!

Oj, värst vad vi skriver, en ny tråd till :D

Eldfuxen : Din Mara är så fin :love:

Ni andra har också väldigt fina hästar förstås :love:

Jag måste ha missat nåt eftersom både LP och GT har hoppat av tråden :confused:

Skickar en hälsning jag med så här i början av tråden.
Allt går bra och clinicen närmar sig med stormsteg...härligt.

DSC00851.jpg

Ska också tillägga att jag har fått maken att gå med på en resa till Österrike och Tyskland nästa år :bump:

Senast ändrad:

Eldfuxen : Din Mara är så fin :love:

Det roliga är att Mara som nu inte kan få föl längre, har flyttat till de två tjejerna på fotot (som alltså är mina barnbarn, nu 12 och 13 år). De rider henne i skog och mark, hoppar och rider dressyr och tävlar med henne. :love:

Ska också tillägga att jag har fått maken att gå med på en resa till Österrike och Tyskland nästa år :bump:

Är det "resebyrån" Utte :bow: som har inspirerat er? :D

Oj, vad roligt :laugh:. Jag har sett denna bild förut på Mara och det är precis min typ av häst. Med tiden här på denna tråd så har jag och Eldfuxen konstaterat att vi har samma smak på hingstar och haflinger överlag ;).

Ja, Uttes resebyrå gav det en extra push framåt men som ganska ny haflingermänniska vill jag definitivt besöka Ebbs och framförallt PonyPark och se "min" hingst live :love:. Det är ju bara att hoppas på att han finns hemma nästa år.

Lakrits!

Har du senaste hingstkatalogen från PonyPark? Om du inte har den så skicka mig din adress (som PM) så skickar jag dig ett exemplar.

Jag håller också med dig, liz. Weltwind är läcker! :love: Hur många nya hingstar det än kommer i haflingervärlden finns det ingen som kan ta Weltwinds pappa Wintersteins plats i mitt hjärta. :love:

Ja, Uttes resebyrå gav det en extra push framåt men som ganska ny haflingermänniska vill jag definitivt besöka Ebbs och framförallt PonyPark och se "min" hingst live :love:. Det är ju bara att hoppas på att han finns hemma nästa år.

Så roligt att jag kunde insiprera dig till en egen resa det kommer garanterat att bli en upplevelse!

Weltwind står väl förresten i Allgäu någonstans. Står han kvar där nästa år också är det ju inte så vansinnigt långt från Ebbs. Det kanske går att göra ett besök där också.

Lakrits!

Har du senaste hingstkatalogen från PonyPark? Om du inte har den så skicka mig din adress (som PM) så skickar jag dig ett exemplar.

Jag håller också med dig, liz. Weltwind är läcker! :love: Hur många nya hingstar det än kommer i haflingervärlden finns det ingen som kan ta Weltwinds pappa Wintersteins plats i mitt hjärta. :love:

Du har PM ;):D

KL

Jaha, då har vi (eller hästen då:D) fyra skor igen! Hovis tyckte att hon var såpass överviktig att hon borde ha "munkorg" (betesreducerare) :(. Trist, men säkerligen alldeles sant. Hon är, t.ex., fet över nacken, och det är ju INTE bra. Jag hade en Källquists-modell, men den fungerade absolut inte. Den fick jag inte ens till att sitta rätt. Vad är bra? Globus gör en "hink-modell", har jag sett, är den något att ha? Någon som vet? Men nu ska hon motioneras igen i alla fall. Får väl dra dit vagnen, repa mod, och ge mig ut med den. Hon blir HET när vagnen kommer på, så det känns lite som om man kör med livet som insats :crazy:... Men motionerar gör hon ju garanterat rejält om hon får dra sin vagn :)! Har bestämt att rida imorgon förmiddag om det så spöregnar, för jag är LIVRÄDD för att pållan ska äta sig till fång...:crazy:

KL

Hovis tyckte att hon var såpass överviktig att hon borde ha "munkorg" (betesreducerare) :(. Trist, men säkerligen alldeles sant. Hon är, t.ex., fet över nacken, och det är ju INTE bra. Jag hade en Källquists-modell, men den fungerade absolut inte. Den fick jag inte ens till att sitta rätt. Vad är bra? Globus gör en "hink-modell", har jag sett, är den något att ha? Någon som vet?

Globus hinkmodell är den vi använder.

Betesbegrnsare1.jpg

Den har hållit två säsonger nu. Romeo har den ju lite av och till beroende på vilken hage han går i osv. Innan globusen provade vi greenguard, den hade han sönder på två röda, och en annan modell bestående av remmar som satt extremt dåligt. Globusen sitter bra och blir kvar på. Han har lärt sig att äta ur hålet (lite för bra tyvärr) och ja, jag kan inte annat än att rekommendera den modellen om du är tvungen att använda betesbegränsare.

Fast visst blir man less ibland. Varför måste de vara så himla lättfödda :( :crazy:. Speciellt när man ser de andra smalisarna i stallet som går i samma hagar och inte alls har lagt på sig nämnvärt.

Vad kul det låter med körningen! Det har du aldrig berättat minsann att hon är inkörd. Bilder vill vi ha :laugh:!

Har min förra flinga hemma nu under en liten period så passar på o slänga in några nya bilder på honom :)

Aladin (Patrik)
*1992
e: Klodskovgaards Anjin
ue: Armenier

21691782.jpg

21691786.jpg

21691619.jpg

21691725.jpg

21691763.jpg

Vad har du för storlek på din Globus betesbegränsare?

Jo, hon var tömkörd när vi köpte henne, sedan provade vi bara successivt, men väldigt snabbt, att flytta vagnen nära henne. Hon fick gå brevid, vi drog vagnen bakom henne etc. Hon brydde sig inte ett dugg, och då spände vi för... Så lätt gick det :p!

Jättefin :love: :love:.

Bettysmatte: Det är storlek cob. Den sitter lite halvlöst och kan röra sig litegrann när han äter genom den.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Hjälp!

Hästrelaterat

Tillbaka