Tokyo
Trådstartare
Hej alla människor
Nu är det så att jag (kanske/troligtvis/kanske inte/vem vet?) ska köpa häst(alt. skaffa foderhäst) och jag råkar ju vara väldigt svag just för haflingerhästar.
Någon som kan berätta mer om denna ras??
Varför jag borde skaffa en.
Varför jag inte borde ha en.
Ni förstår
Jag har ju som alltid gillat denna ras då jag växt upp bland "flingor"
Min farmor och farfar är nämligen ägare till den första svenskfödda haflingern och har haft diverse haflingers på gården där jag spenderade/spenderar somrar och jular
Som jag har förstått det så är det en ypperlig allroundhäst.
Alltså... de verkar ju(vad jag har sett) kunna göra precis ALLT!
Har jag fel då?
Det bör ju tilläggas att jag är en 14-årig ponnyryttare som är inne på det här med hoppning
Det är inte så att jag tävlar några höga klasser men jag tycker det är väldigt roligt att hoppa
(Även fast jag blir lite tveksam när det dyker upp hinder högre än 1 meter/110 cm)
Nu har jag babblat allt för mycket!!!
Ska jag verkligen skaffa en haflinger??
Jag älskar de små liven men jag vill veta mer om dem!!!
Nu är det så att jag (kanske/troligtvis/kanske inte/vem vet?) ska köpa häst(alt. skaffa foderhäst) och jag råkar ju vara väldigt svag just för haflingerhästar.
Någon som kan berätta mer om denna ras??
Varför jag borde skaffa en.
Varför jag inte borde ha en.
Ni förstår
Jag har ju som alltid gillat denna ras då jag växt upp bland "flingor"
Min farmor och farfar är nämligen ägare till den första svenskfödda haflingern och har haft diverse haflingers på gården där jag spenderade/spenderar somrar och jular
Som jag har förstått det så är det en ypperlig allroundhäst.
Alltså... de verkar ju(vad jag har sett) kunna göra precis ALLT!
Har jag fel då?
Det bör ju tilläggas att jag är en 14-årig ponnyryttare som är inne på det här med hoppning
Det är inte så att jag tävlar några höga klasser men jag tycker det är väldigt roligt att hoppa
(Även fast jag blir lite tveksam när det dyker upp hinder högre än 1 meter/110 cm)
Nu har jag babblat allt för mycket!!!
Ska jag verkligen skaffa en haflinger??
Jag älskar de små liven men jag vill veta mer om dem!!!