Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflinger

Jag kan rekommendera en skrivarkurs på distans .
Alltid bra att ha lite stuktur på författandet--även om ni nu har handlingen precis utanför knuten,så är det inte fel med lite form runt omkring temat.Men själva tonen,färgen är kockren !
Också mycket bilder ska det vara ! Haflinger gör sig verkligen på bild !!!
De är ju MULLE allihop.
Läs på www.ordenrunt med Ann Ljungberg författarcoach.se
Kursen kostar 2.000 kr.
Jag säger bara
Lycka Till.
 
Sv: Haflinger

Faffie hade sådan respekt får eltråd att hon inte ens gick över en tråd på marken utan ström o trots att alla kompisarna hade rymt och stod på andra sidan tråden o åt frodigt gräs av hjärtans lust.
Hon var väluppfostrad hon!:rofl::rofl::rofl:
 
Sv: Haflinger

Haha, du e för rolig eldfuxen!
Jag skrattar högt jag me:bump:
jag pratade om din gamling i skolan.. Lite skryt måste ja erkänna! hihi
För ni vet att haflingerhästar -DE BLIR SÅÅÅ GAMLA så ujujuj o de är så braaaa haha

Det jag kan märka av eltråden är bara att det går att käka under och lägga imot all lugg
och pressa för hon känner ingen ström då..
 
Senast ändrad:
Sv: Haflinger

Vilken fullkomligt underbar bild på Eldfuxens Wacker :bump::banana:.

Något sådant kan bara en hungrig Haflinger få för sig att göra :D.
 
Sv: Haflinger

Jag hade en som fick oss att tappa hakan.
Inte ens Eldfuxens järnstaket skulle ha stoppat honom!;)

Under en period så fann den som kom till stallet först -efter utsläppet- att Alladin ibland stod på toppen av gödselstacken och letade efter havrekorn och höstrån.
Han höll sig bara där så det var i o f ingen fara men jag fick i början alltid samtal om att min häst var lös och först blev man ju orolig ifall att han skulle få för sig att knalla ut från stallområdet.

Ibland stod han där på gödselstacken flera gånger per dag för att det sedan kunde dröja flera veckor tills nästa gång.

-Inga trådar sprängda!
-Ingen öppning utmed hela hagen som vi hade missat!


Hur i hela friden kom hästen ut?

Vi spanade dagligen för att se hur han tog sig ut och försökte locka med mat på andra sidan staketet men nej, han stod kvar så snällt där inne bland kompisarna.
Men ibland när man vände ryggen till såg man plötsligt någon som var på väg upp på gödselstacken igen!:D

När detta hade pågått i 3 månaders tid och vi alla hade börjat tro på stall-nissar som öppnade grinden för honom så såg vi -till Alladins stora förtret- hur han bar sig åt.
På ett ställe i hagen sjönk marken undan efter regn.
Detta lämnade tillräckligt med utrymme för Alladin att lägga sig platt på sidan och liggandes sparka sig ut!:eek::rofl:

Jag undrar än idag hur han kom på detta första gången!:bow:
 
Sv: Haflinger

:rofl: Vilken underbar bild.

Jo, elstaket är det och det är el i men han dundrar igenom som ingenting.
Ett extra jordspett ska sättas dit och så får vi se därifrån sen hur det går.
I vilket fall som helst så står han nu inne i box på nätterna. Har gått ute då det finns ligghall i anslutning till hagen.


Men han skämdes nog för vad han gjort. Idag var han så snäll så och lydig i allt jag gjorde och bad honom om :D
 
Sv: Haflinger

Jaha ja.... nu börjar jag få lite koll på hurdana Haflinger är:

Helt otroligt vackra :love:
Alltid fulla av upptåg :crazy:
Fantasi utan gränser (eller snarare staket):angel:
Lättfödda :d
Intelligenta rackare :smirk:
Naturligt säkra på hoven :D
Gravt beroendeframkallande :love:
Extremt många användningsområden :bump:
Rolighetsministrar allihop :rofl:

Har jag rätt ....eller missade jag nåt nu?
Och allt detta har jag lärt mig bara genom att läsa den här tråden:bow:
 
Sv: Haflinger

Å va vackert harri!
Å va avundsjuk jag blir, går de vackert då? Är de duktiga.. såklart förresten.. dum fråga haha;)
 
Sv: Haflinger

Hej igen, lägger ut en bild från den gamla goda tiden när hästarna hade sommarskrud och en själv slapp jacka och vantar:(

IMG_0133-2.jpg


Usch känns som jättelängesen... Brrr vad jag frysit idag i blåst och regn, vi har inkörningsveckor på skolan nu man blir helt slut.
 
Sv: Haflinger

de var stjärnor alla tre:), harri är tömkörd 2-3 ggr i ridhus så hon var verkligen nybörjare men hon gick kanonbra fick ett supersteg. vilma har gjort det ganska många ggr så det var inga problem, lyckades till och med med lite skänkelvikning!!hon tycker det är jättekul, nachtmann hade vi aldrig tömkört men vi visste att han hade blivit det i österrike och det var inte häller några problem. han gick bra i form hela tiden och är superkänslig - mkt trevlig att jobba med!
 
Sv: Haflinger

Men nachtmann är det han som bara betäcker tyrolerston va?
Har ni fler hingstar?
Ni får ursäkta om jag bara ställer massa frågor som alla andra redan vet svaren på men jag är ny inom haflingeraveln så ja måste få lite humm om allt.. men vart håller ni till då? E ni i Skåne ni med?
Kramar
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning http://sv.tinypic.com/r/728zz6/9 Hjälp! Vad för rygg har denna häst? Har mega problem med sadel
Svar
10
· Visningar
1 596
Senast: caballus
·
Svar
0
· Visningar
476
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Hej på er tänkte om ni kan hjälpa mig lite? Det är dags att göra om sommarhagarna och är inte helt nöjd med hur dom är nu, då dom ligger...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: Maléne
·
Hundavel & Ras Gjorde BPH beskrivning med vår Lagotto förra helgen. Superkul och han reagerade ungefär som jag trodde :) Otroligt positiv attityd...
Svar
8
· Visningar
833
Senast: Qosack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp