Sv: Haflinger
och det mina damer var ingen vanlig ridtur!
vi skulle tydligen gå skogen hem så då var vi tvugna att passera två tomter som vi inte ville kliva rakt in i så då tänkte briljanta matte att vi skulle gå upp i skogen ovanför husen och runda dem på det sättet.
Så vi gled in i skogen men där visade det sig vara ett stort djupt och brett dike som ingen människa kommer över så vi skulle försöka runda det och hittade till slut en passande plats att ta sig över.
så när vi sedan fortsatte så började shone sjunka och det slaffsade omkring och vi insåg att vi måste vara mitt i nått kärr så vi tog fart och höll oss till träden med rötter och när vi äntligen var över så hade jessica typ redan mist sitt lokalsinne och uppåt gick det!
Det var berg berg berg och klippor och stenar överallt o brant som f-n!
Jessica tyckte tydligen att vi skulle ta oss över detta berg och när vi sedan kommit upp så kom vi till problemet: hur ska vi komma ner?
Det var sten med blöt mossa överallt men vi började sakta men säkert hasa oss ner för klippbranten men efter ett tag kom Jessica åter på en briljant idé, hon vågade tydligen inte sitta kvar längre för det var så brant o om jag skulle halka så hon hoppade av! oså skulle hon visa vägen för mig och det första hon gjorde var att drapå ändan!! Det var snorhalt!
Så denna dag fick haflingerhästen verkligen bevisa hur bra den är på att klättra i berg igentligen. SJUKT BRA!!!
jag är helt förstummad! jag bara släppte tyglarna och höll mig i manen och hon klättrade och shit vilken känsla!
Och tur var väl att hon inte hade några skor för då hade hon helt säkert halkat och hade hon haft det hade de åkt av!
Å när detta elände äntligen var över så kom skuldkänslorna hur jag kunde släpa upp hästen där uppe, det var totalt livsfarlig terräng hon hade kunnat stoppa ner foten vart som helst och fastnat eller halkat och brutit ett ben och vi hade varit tvugna att avliva henne.
Och då hade jag fått tagit skulden för det resten av mitt liv, ja menar hon är inte bara min favorit, har en pappa här hemma som skulle mörda för den hästen.
Han är totalt blixtförälskad men så är hon ju även hans häst igentligen, hans blondie säger han.. (han kan inte uttala hennes namn)
Men jag skäms och det var fruktansvärt oansvarigt av mig ja vet att olyckor kan hända men man behöver inte vara skyldig till dom själv.
Och det dumma var ju förstås att jag lämnade kameran hemma för den var för stor för att gå ner i magväskan oså tänkte jag att jag skulle ju bara ut på en kort liten skritt tur.
men när vi så då äntligen kom hem så såg Shone ut såhär i håret:
Vilket var tusen gånger värre mot när jag hämtade henne från hagen där hon gått i två oborstade veckor!
och det var barr överallt!
och jessica hade innan vi red iväg fått syn på sadelväskorna som hon tänkte att de där måste vi prova.
och det är sjukt konstigt att de inte fastnade i nå träd med tanke på att jag själv fick lägga mig med raklångt ben på hästen vissa gånger för det var så trångt mellan träden.
Men det var ju tur för Jessica hade precis lagat sadelväskorna eftersom de spruckit när NÅGON fastnade med dem i boxöppningen.
Slutet gott allting gott!
På denna bild ser min mage lite konstigt stor ut mot solen men det är bara kamera fel
Adjooos allihopa !