Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflinger

.....väntar ALLTID för länge ;) Men jag får ha mina små glädjestunder med att besöka den här sidan då och då.:bump:
 
Sv: Haflinger

ja, vad kul klart du ska ha en glinga!
Har annu inte sett nagra hastar har, men ska ivag och rida i regnskogen pa tisdag, far val se om dom rakar ha nagra haflinger dar...;)

Kul att hora vad som hander med era hastar dar hemma:)

dax att ga till stranden, det ar tufft nar det ar 30 grader varmt och man maste bada hela tiden..
Hoppas fa se lite mer bilder nasta gang..
 
Sv: Haflinger

ja, vad kul klart du ska ha en glinga!
Har annu inte sett nagra hastar har, men ska ivag och rida i regnskogen pa tisdag, far val se om dom rakar ha nagra haflinger dar...;)

Kul att hora vad som hander med era hastar dar hemma:)

dax att ga till stranden, det ar tufft nar det ar 30 grader varmt och man maste bada hela tiden..
Hoppas fa se lite mer bilder nasta gang..

"Stackars dig":cry::D Här har vi behaglig ridtemperatur på så där 5+.
Var i Australien är du?

Tack Lejonelle för PM angående sadel ska kika närmare på det när jag är i England.

Jo, GT kan du kanske kolla efter några bra australska sadlar som passar flingorna a´la svensk model, nu när du ändå är där.

Lakrits oh vilken gullig fling kille du har, grattis!!! Han påminner så mycket om vår "Nubben" som tyvärr inte lever mer. Ska se om jag kan hitta ett foto på honom och lägga ut.
 
Sv: Haflinger

HaHa ja det måste vara jobbigt för dej, akta så du inte sliter ut bikinin;) eeh, ja tror vi är liiiite avundsjuka här hemma!!:p

Men eftersom jag är så snäll så får jag väl bjuda på en rutten dag ur Shones liv igen då:smirk: Verkar ju roa lite iaf..

Igår startades dagen med ett dopp i en hink



Fy fan va elakt! Och kallt var det oxå:mad:
(saken var den att Jessica skulle verka och mäta hovarna så Shone kan få ett par boots men det var lite för lerigt för det)

Sen hade tydligen mormor-matte sprungit på ett kap på Granngården och köpt ett vintertäcke för 299 som hade kostat 1000!
Som att jag inte var värd det när det kosta tusen??

IMG_0108-2.jpg


Vilket jag då var tvungen att få på huvet, ser ni vad hemskt synd det är om mej??:cry:
Hon hävdar att det kallas för miljöträning men ja undrar ja....
(Jessica kan tillägga att detta täcket verkligen inte kommer att behövas men eftersom Shone bara äger ett fleecetäcke och ett regntäcke så måste hon ju även få ett flufftäcke, ja menar det kan ju hända en naturkatastrof så det blir -50 C fast då kanske jag har förfrusit innan jag hunnit fått på täcket..:confused:
 
Sv: Haflinger

iaf såhär fin blev jag i mitt nya täcke :)

IMG_0111-1.jpg

Liiite stort var det men 125 hade blivit för litet så detta är 135

Sen var det till att börja massakrera förpackningen:rofl:

IMG_0117-3.jpg


Om jag försöker få in alla fötter här i så kanske jag snubblar och ramlar omkull och det skulle bara vara så KUL:banana:

IMG_0116-1.jpg


Men efter det fick jag iaf komma ut på en ridtur......
 
Sv: Haflinger

och det mina damer var ingen vanlig ridtur!
vi skulle tydligen gå skogen hem så då var vi tvugna att passera två tomter som vi inte ville kliva rakt in i så då tänkte briljanta matte att vi skulle gå upp i skogen ovanför husen och runda dem på det sättet.

Så vi gled in i skogen men där visade det sig vara ett stort djupt och brett dike som ingen människa kommer över så vi skulle försöka runda det och hittade till slut en passande plats att ta sig över.
så när vi sedan fortsatte så började shone sjunka och det slaffsade omkring och vi insåg att vi måste vara mitt i nått kärr så vi tog fart och höll oss till träden med rötter och när vi äntligen var över så hade jessica typ redan mist sitt lokalsinne och uppåt gick det!

Det var berg berg berg och klippor och stenar överallt o brant som f-n!
Jessica tyckte tydligen att vi skulle ta oss över detta berg och när vi sedan kommit upp så kom vi till problemet: hur ska vi komma ner?
Det var sten med blöt mossa överallt men vi började sakta men säkert hasa oss ner för klippbranten men efter ett tag kom Jessica åter på en briljant idé, hon vågade tydligen inte sitta kvar längre för det var så brant o om jag skulle halka så hon hoppade av! oså skulle hon visa vägen för mig och det första hon gjorde var att drapå ändan!! Det var snorhalt!
Så denna dag fick haflingerhästen verkligen bevisa hur bra den är på att klättra i berg igentligen. SJUKT BRA!!!
jag är helt förstummad! jag bara släppte tyglarna och höll mig i manen och hon klättrade och shit vilken känsla!
Och tur var väl att hon inte hade några skor för då hade hon helt säkert halkat och hade hon haft det hade de åkt av!

Å när detta elände äntligen var över så kom skuldkänslorna hur jag kunde släpa upp hästen där uppe, det var totalt livsfarlig terräng hon hade kunnat stoppa ner foten vart som helst och fastnat eller halkat och brutit ett ben och vi hade varit tvugna att avliva henne.
Och då hade jag fått tagit skulden för det resten av mitt liv, ja menar hon är inte bara min favorit, har en pappa här hemma som skulle mörda för den hästen.
Han är totalt blixtförälskad men så är hon ju även hans häst igentligen, hans blondie säger han.. (han kan inte uttala hennes namn)
Men jag skäms och det var fruktansvärt oansvarigt av mig ja vet att olyckor kan hända men man behöver inte vara skyldig till dom själv.
Och det dumma var ju förstås att jag lämnade kameran hemma för den var för stor för att gå ner i magväskan oså tänkte jag att jag skulle ju bara ut på en kort liten skritt tur.

men när vi så då äntligen kom hem så såg Shone ut såhär i håret:

IMG_0120-1.jpg


Vilket var tusen gånger värre mot när jag hämtade henne från hagen där hon gått i två oborstade veckor!

och det var barr överallt!

IMG_0119-1.jpg

och jessica hade innan vi red iväg fått syn på sadelväskorna som hon tänkte att de där måste vi prova.
och det är sjukt konstigt att de inte fastnade i nå träd med tanke på att jag själv fick lägga mig med raklångt ben på hästen vissa gånger för det var så trångt mellan träden.
Men det var ju tur för Jessica hade precis lagat sadelväskorna eftersom de spruckit när NÅGON fastnade med dem i boxöppningen.

IMG_0101-1.jpg


Slutet gott allting gott!
På denna bild ser min mage lite konstigt stor ut mot solen men det är bara kamera fel ;)

Adjooos allihopa !
 
Sv: Haflinger

Vilket äventyr!! Tack o lov att inte jag var med,gillar inet när det blir för stenigt o Hanni fullkomligt avskyr lera o klafs då blir hon helstressad!
Hanni fick vara "lektant" idag under lugna o ordnade former.
Hon hjälper en liten 7-åring att bli av med sin ridrädsla. Drullade av en ponny i somras o har inte vågat rida igen förrän nu. Men i slutet av turen så vågade hon tom o trava.Ungen sken som sola i Karlstad o Hanni gick som om hon hade ett ägg på ryggen-jätteduktig.
Det är väl det här som är så roligt med hästar o ridning att man kan göra så olika saker allt från halsbrytande äventyr till lugna promenader.
Go`kväll kära flingavänner!
 
Sv: Haflinger

Oj oj, det låter som en spännande ridtur. Tur att ni kom hem ordentligt!

Jag upplever också att min flinga blir riktigt säker på foten när det verkligen gäller. Däremot kan han snubbla omkring hur mycket som helst i paddocken där han inte måste lyfta på fötterna :).

Fint täcke förresten :d.
 
Sv: Haflinger

Fantastisk berättelse, Persikan och
oh gud,vad modiga ni är-
Jag tror faktiskt att du skulle kunna författa en bok om din häst.
Tänk vad pengar du skulle kunna tjäna !
 
Sv: Haflinger

Ååååh... jag bara :love: såna här berättelser och med lyckligt slut givetvis.
Anmäler mig omgående till Shones Fanclub :love: och väntar med spänning på vidare upptåg eller bara ljuvliga bilder på denna guldklimp. Håller med Tulipanaros, jag skulle bums köpa en bok om Shones och Persikans öden o äventyg.:bump::bump:
 
Sv: Haflinger

Ja, vad ska jag säga.
Någon som vill ha en flinga?

Idag har min kille orsakat rymning av 8 hästar i kolsvart mörker.
Ägarna till stallet kommer hem och ser ett trasigt staket och noll hästar i hagen.
Eftersom min varit ute ett par gånger förut så är det ju troligtvis han denna gången också.

Alla hästarna hittades i alla fall.
Jäkla matvrak, säger jag.
Vad har jag gett mig in på???

Nu är det "ejgåigenomstaketet" övningar som gäller i morgon.
 
Sv: Haflinger

Hej Shohone och välkommen i klubben! Min matte kan också göra såna där konstiga saker ... Hon har typ inget lokalsinne alls (där andra har ett lokalsinne har hon uppenbarligen ett vacum ... :crazy:) och så tar hon plötsligt nån ny väg som hon tycker ser rolig ut, och så vet hon inte var vi är och så tror hon att JAG bara ska hitta hem sådär rakt upp och ner! Och oftast så befinner vi oss då någon stans mitt ute i ingenstans, och så får man klättra och kliva och gå på de mest konstiga ställen. En gång red hon vilse så rejält att hon fick låna en telefon och ringa hem för att vi skulle bli hämtade ... (detta är mååånga år sen nu) för vi var flera mil hemifrån och matte trodde inte att jag skulle orka gå hela vägen hem. Hrmpf! Jag orkar ju faktiskt typ hur mycket som helst! Faktiskt. :mad: :D

Fast vi haflinger ÄR verkligen helt SJUKT BRA på att ta oss fram i den mest oländiga och märkliga terräng. I alla fall du och jag då, verkar det som. Eller så är det bara vi som har så knäppa mattar att vi får bevisa det ... ;)

Men min matte är snäll också. Jättesnäll, faktiskt! Nu när jag har haft lite ont i munnen och inte kunnat äta vanligt hö så har hon köpt specialmat till mig som är klippt i små små bitar och JÄTTEGOD! :d Och sen klipper hon hö't i små, små bitar också, så att jag kan ÄTA. Det vet vi ju alla att ÄTA är det viktigaste i världen, eller hur? För om man inte äter så blir man smal och konstig och så kan man DÖ om man blir för smal!

Hälsningar från Sveriges coolaste haflinger, Sindy, nu 31 år och oändligt vis
 
Sv: Haflinger

Jag är faktiskt inte bara cool o vis,jag är SNYGG också!:rofl:/Sindy via telepati till Lisa:D
 
Sv: Haflinger

Fast vi haflinger ÄR verkligen helt SJUKT BRA på att ta oss fram i den mest oländiga och märkliga terräng. I alla fall du och jag då, verkar det som. Eller så är det bara vi som har så knäppa mattar att vi får bevisa det ... ;)

Men hallå, mamma! Jag tillhör också eran klubb ju! Du minns väl när matte red vilse med mig och jag gick hem på den där "vägen" som går under kraftledningen och vi sen kom fram till ett hus och matte frågade åt vilket håll "Hemåt" låg och tanten i huset undrade var vi kom ifrån och matte pekade på "vägen" under kraftledningen och förklarade att det var där vi kommit fram och tanten höll på att svimma för hennes häst kunde inte ens LEDAS på den vägen? :rofl:

På denna bild ser min mage lite konstigt stor ut mot solen men det är bara kamera fel ;)

Men du Shone, visst är det konstigt med solen? Min mage ser också konstigt stor ut, men det är ju bara solens och kamerans fel ju. Eller hur?

Förresten tycker jag att du har JÄTTESÖTA öron ... :o :love:

Så här såg förresten mina öron ut förrförrförra vintern när matte och jag var ute och red vår favoritväg (som hon faktiskt hittar hem från numera):
ears_long.jpg


Det är en jättekul väg, för man kan springa jättefort där (om man får för matte). En gång fick jag springa så fort jag kunde där, och vet du, jag sprang fortare än ljuset!
 
Senast ändrad:
Sv: Haflinger

Herregud !
Vi har ytterligare en författare på tråden.Jag skrattar högt när jag läser,faktiskt jätteroligt.:rofl: :rofl: :rofl:
Ni får slå er ihop och skriva ett kapitel var.Jag kommer absolut att köpa ett ex.
 
Sv: Haflinger

Ja, vad ska jag säga.
Någon som vill ha en flinga?

Idag har min kille orsakat rymning av 8 hästar i kolsvart mörker.
Ägarna till stallet kommer hem och ser ett trasigt staket och noll hästar i hagen.
Eftersom min varit ute ett par gånger förut så är det ju troligtvis han denna gången också.

Alla hästarna hittades i alla fall.
Jäkla matvrak, säger jag.
Vad har jag gett mig in på???

Nu är det "ejgåigenomstaketet" övningar som gäller i morgon.

Välkommen i klubben! Vad är det för staket? Det enda jag har hört som funkar överallt i hela världen alltid, är ett elstaket, med fungerande el förstås. Det fungerar utmärkt för mina just nu 7 matvrak! :)

Så här hungrig kan en haflinger vara:

hunger.jpg


Hingsten Eldfuxens Wacker, 3 år på bilden, och riktigt hungrig eftersom han fick hö't i en egen liten hage så att de andra hingstarna (som var 2 år och inte så snabba) skulle hinna äta sin del utan att han smällde i sig allt på egen hand, jag menar hov.
 
Senast ändrad:
Sv: Haflinger

Tackar, tackar! :) Jag ÄR faktiskt redan författare ... men har ännu "bara" skrivit en faktabok. Skönlitterära verk har jag hittills bara översatt, men vem vet ... :cool:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning http://sv.tinypic.com/r/728zz6/9 Hjälp! Vad för rygg har denna häst? Har mega problem med sadel
Svar
10
· Visningar
1 596
Senast: caballus
·
Svar
0
· Visningar
476
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Hej på er tänkte om ni kan hjälpa mig lite? Det är dags att göra om sommarhagarna och är inte helt nöjd med hur dom är nu, då dom ligger...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: Maléne
·
Hundavel & Ras Gjorde BPH beskrivning med vår Lagotto förra helgen. Superkul och han reagerade ungefär som jag trodde :) Otroligt positiv attityd...
Svar
8
· Visningar
833
Senast: Qosack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp