Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflinger

jag har ett haflngersto hemma är 11 år är dräktig,, just så går hon ihagen men annars så hoppar jag
 
Sv: Haflinger

Jättehärliga bilder på dina Haflinger. Lill-killen är ju bara för sööt.. Nu när du vet hur du ska lägga in bilderna så är det bara att bomba oss med fler. En sån vagn skulle jag också vilja ha:)
LP: tack för stammen.:bow:
 
Sv: Haflinger

Berätta mera....vem är hon dräktig med? Gärna bilder också är sååå nyfiken:bump:
 
Sv: Haflinger

Jag kommer!-fast inte förrän någa fölisar ploppat ut! Vill träffa så många vackra flingor som möjligt!:rofl:
 
Sv: Haflinger

KL

Ingen som har något nytt roligt att berätta eller nån fin bild att visa???:p

*har megatråkigt på jobbet*
 
Sv: Haflinger

Ha, ha, jag har snabb-bantat Romeo idag :). Flera centimeter av magen försvann på mindre än en halvtimme! :angel:



klipptromeo.jpg
 
Sv: Haflinger

KL

Ingen som har något nytt roligt att berätta eller nån fin bild att visa???:p

*har megatråkigt på jobbet*

Jodå.............. en snorig fölunge, tre enligt mig för magra ston, resten smällfeta och en hopplös foderstat på gänget, samt en halt hingst...... f-n vad kul! Sadlar Linéa och rider ut i månskenet........ vi kan ju alltid yla i kapp med vargarna!!!!!!
:D:D:DGillar Uttes snabb bantning tror jag ska pröva den på mig själv!!!!!! Usch vad skit allt är! Bortskämd... jag? nejdå........fast kanske borde jag ta en titt på gänget i stallet för de har en lugnande effekt............
 
Senast ändrad:
Sv: Haflinger

HUGA!! :o

Låter som att det är en sådär halvkass dag hos er!! :(
Aldrig kul med snoriga å halta hästar! :crazy:

Usch - hoppas ni får en bra helg iaf å att allt löser sig med allt! :)
 
Sv: Haflinger

:)Min haflinger heter Amor.
Stamtavla:

Liz. afghan
Afghan 2 Muschi
Mor: Herzblatt
Maki
Spitzi Spiagl


Hoferbe
Hofmarschall Ariane
Far: liz. almwind
Nardus
Novelle Marga
_________________________________________________________
 
Sv: Haflinger

Jag har nåt roligt att berätta :D
Min unghäst åkte idag ut till fodervärd och detta betyder att haflingerpojken Rambo stannar hos mig :D
 
Sv: Haflinger

HUGA!! :o

Låter som att det är en sådär halvkass dag hos er!! :(
Aldrig kul med snoriga å halta hästar! :crazy:

Usch - hoppas ni får en bra helg iaf å att allt löser sig med allt! :)

SUCK..... känner mig som en "hängd katt"..........:cry: även om nattritten var uppmuntrande.
Men allt är OK i stallet sa gubben min som gick sista natt passet. Fast just nu kunde jag sälja hela gänget för en piss potta, suck!:crazy:
God Natt Buke vänner, det blir nog roligare i morgon!
 
Sv: Haflinger

Grattis Lakrits och Rambo!
Och jag hoppas morgondagen ser ljusare ut LP, det lät inte så roligt alls idag...
 
Sv: Haflinger

VÄLKOMMEN till haflingertråden, amor! Hoppas att Amor har det bra! Det var mina föräldrar som importerade honom till Sverige för 10 år sen. Hjälp, vad tiden går!
 
Sv: Haflinger

Usch, det lät inte kul alls, snoriga och halta hästar är inte kul, inte magra och feta hästar heller för den delen.

Själv är jag idag oändligt lättad. Var på Ultuna igår med "gammeltanten" (31 år!) för att ta andra cushingprovet (för att se hur medicinen verkar). Dessutom för tandkoll, då hon inte riktigt velat äta :eek: sista veckan.

Svar på blodprovet kommer först om några veckor, men bara det att veterinären sa "Oj, vilken fin kondition hon är i, och så PIGG!" gör ju att man lyfter någon meter över marken. Sen när "tandveterinären" tittade in i hennes mun och sa: "OJ! 31 år gammal och så fina tänder, det hade jag verkligen inte väntat mig!" då föll en sten från lilla mattes hjärta ... Jag trodde ju hon hade tandfackscancer, minst ... (läst Håll hästen frisk ... :crazy: ) Men det var bara en liten "håla" mellan två tänder, där hö't fastnar, samt en tand som sitter lite löst, men inte farligt enligt vet.

Nu är världens bästa och finaste "haflingertant" :love: ordinerad hackat stråfoder för att underlätta tuggningen. Gissa vem som satte sig och KLIPPTE 2½ kilo hö i c:a 5 cm långa bitar igår kväll ... Men det var det värt, gick ju mycket lättare att äta ju! Nu är lusernhack inköpt, och det verkar hon gilla skarpt! Mmmmm! :d Lättuggat och fastnar inte mellan tänderna heller!

Ja, ni, det finns alltså en (1) haflinger i denna värld som faktiskt INTE har problem med överhull och för stort intag av foder. Så håll ut, gott folk. Om sådär en 20 år slipper ni kanske banta era hästar ...

Godnatt från en mycket lättad Eldfux
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning http://sv.tinypic.com/r/728zz6/9 Hjälp! Vad för rygg har denna häst? Har mega problem med sadel
Svar
10
· Visningar
1 596
Senast: caballus
·
Svar
0
· Visningar
476
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Hej på er tänkte om ni kan hjälpa mig lite? Det är dags att göra om sommarhagarna och är inte helt nöjd med hur dom är nu, då dom ligger...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: Maléne
·
Hundavel & Ras Gjorde BPH beskrivning med vår Lagotto förra helgen. Superkul och han reagerade ungefär som jag trodde :) Otroligt positiv attityd...
Svar
8
· Visningar
833
Senast: Qosack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp