Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflinger

Vad fint! Så vill jag också göra med Belle, och shettiskompisen också för den delen. Undrar om mina vildar skulle gå med på en träff med klippmaskinen :D?
 
Sv: Haflinger

:DGodmorgon! Tydligen hade jag en ovanligt negativ dag igår.:rofl:För inte är det något fel på gänget här enligt veterinären som tog sig en grundlig titt på dem i morse. Varken snorig, hälta eller mager/fet, passade även på att kolla tänder och dräktighet, allt var som det ska!:bump: Så nu har stallet fått sitt årliga extra check på kuppen!
Han var här för att besiktiga Orsella som reser till sitt nya hem om några timmar.:love:
Jag däremot ligger med feber och är ordentligt hes och förkyld, häpp!:cry: Det bröt ut i natt, ha en trevlig helg!
 
Senast ändrad:
Sv: Haflinger

Stackars du,skickar några "Krya-på Dig"-Kramar.
Perfekt väder för att stanna kvar i sängen iaf. Grå-tråkigt här iaf!
Måste kännas skönt att alla pållarna var OK./L
 
Sv: Haflinger

Det var läängesedan jag var inne här men jag hoppas alla haflingrar och haflingerfolk har det gott! Tittat på en massa av bilderna. Man blir kär i varenda en. :love:

Hur är det uppe i Åstorp Camilla? Allt bra med Maxi?

Vår lille haflingergrabb Goliath skadade sitt ben i April och det har varit en lång vila och nu äntligen har vi kunnat börja rida igen. Igår galopperade han för andra gången sedan dess:)! Som dynamit. Håll tummarna för att det håller:bow:

Eftersom han inte ridits har han tappat muskler som bara den. Så Goliath som (som de flesta gula små matvraken:d) brukar vara rund och trind är smal som en sticka och hans tidigare guldgula hjärtformade gump är benig...Men har fått ett träningsprogram av veterinären så det kommer väl snart tillbaka.

Nyrakad häst här med. Han ser ut som en levande dubbelnougat i färgen. Väldigt frestande!

Kanske dags och dra ihop en haflingerträff Skåne snart igen? Om det går o få ihop nåt innan vintern biter tag....:smirk:
Varma hälsningar / Anna o Goliath
 
Sv: Haflinger

Skönt att höra att alla pållarna mår väl, men det var ju synd att du inte mår bra... Fast som en tvättäkta hästmänniska så är du väl "glad" att det är du som är sjuk och inte hästarna :D!
 
Sv: Haflinger

31 år !! Det är verkligen en respektfull ålder att uppnå. Du har inga bilder på "gammeltanten"? Det vore roligt att se.
 
Sv: Haflinger

Vad fint! Så vill jag också göra med Belle, och shettiskompisen också för den delen. Undrar om mina vildar skulle gå med på en träff med klippmaskinen ?

Tack! Romeo står nästan och somnar när han blir klippt. Det verkar som om han tycker det är jätteskönt.



Nu ska jag bildbomba er rejält!

Måste nämligen visa bilder från igår när sonen red. Han har förlorat intresset helt och inte suttit i en sadel sedan hans underbara B-ponny såldes i början av juli. Men i går ville han plötsligt rida och vi fick några riktigt mysiga timmar i stallet!


HaraldoRomeo6.jpg


HaraldoRomeo2.jpg



Matpaus!

HaraldoRomeo3-1.jpg


HaraldoRomeo4-1.jpg


Mina nöjda pojkar :love:.

HaraldoRomeo5-1.jpg
 
Sv: Haflinger

Vilket charmerande par!:)
Vad härligt det måste va att ha en sån häst som både du och din son kan rida på!
och Romeo är ju bara för söt!:d
 
Sv: Haflinger

Söta grabbar båda två! Hoppas att sonen fick lite blodad tand och vill fortsätta att rida. Min kille slutade för flera år sedan och honom går det inte att få upp på en häst igen;han är 17 nu .Det man kan hoppas på är väl att han träffar en "hästtjej" som kan lura med honom!
 
Sv: Haflinger

Några nya bilder på Hanni som en av flickorna i stallet tagit. Hon är inte så lätt att plåta -hon ska vara i knät på en hela tiden!

 
Sv: Haflinger

Ni får ta med dom på nån western tävling med koklasser:)
När dom ser dom tuffa grabbarna där kanske dom lockas tillbaka till sadeln...:angel:
lasso, chaps och westernsadlar är ju fräckare än ridbyxor och små engelska sadlar..;)
 
Sv: Haflinger

31 år !! Det är verkligen en respektfull ålder att uppnå. Du har inga bilder på "gammeltanten"? Det vore roligt att se.

Ja, hon är en otrolig liten häst. Så här såg hon ut i somras när hon precis börjat få sin cushingsmedicin (äter den på bilden):

sindy07.jpg


Hon var nyklippt då också, därav den ljusa kroppen och de mörkare (=oklippta) benen. Cushings gör att de får lång päls som inte släpper som den ska. Jag ska leta reda på kameran och se om jag kan ta en lite nyare bild!

I stallet har hon både barn (son) och barnbarn, samt svärdöttrar och en bästis som är ett år. Hon har även barnbarnsbarn och barnbarnsbarnbarn, men de bor hos andra.
 
Sv: Haflinger

Hon är verkligen fantastiskt fin i kroppen, svårt att tro att hon är över trettio! Ser fram emot fler bilder.

Utte och arna: vilka fina bilder! Hanni är underbart söt och Romeo och sonen är hur fina som helst tillsammans.
 
Senast ändrad:
Sv: Haflinger

Av bilden att döma ser hon fin och fräsch ut:)

Lämnar buke ett tag, ska down under och se om jag hittar några Haffisar där;)
Hoppas på många bilder och nya historier när jag kommer tillbaks!:)
 
Sv: Haflinger

Hennes mamma Klodskovgaards Gratitude(som någon känner här på Forumet) är stoet i mitten med den långa manen. Representerade för övrigt Sverige vid Världshaflingerutställningen 2005.:banana:

Kännde igen Gratitude (eller Titisom vi kallade henne) direkt:love:

Var hos min egen flinga i helgen (hos fodervärden). Dom har tyvärr lite problem med vem som bestämmer. Han är ju ganska envis av sig (precis som alla andra flingor), så lilla tjejen har lite problem med att sätta sig i respekt hos honom.

Men nu hoppas jag själv att få mer tid, så att vi kan jobba med honom båda två och snart få lite hyfs och form på honom.

Men han är väldigt omusklad, så det blir mycket mararbete till att börja med.
 
Senast ändrad:
Sv: Haflinger

Var kommer han ifrån? Danmark? Jag tycker jag känner igen namnet...

Amor kommer från Tyskland! Född i Schleswig-Holstein (PonyPark) och inköpt från Westfalen. Han har varit med på haflingermästerskapen och även på Haflinger-EM 2003, kanske därifrån du känner igen namnet?

P.S. Trevlig resa, GT!
 
Senast ändrad:
Sv: Haflinger

Anna!!! Så kul att höra från dig!!
Undrade just häromdagen, lite för mig själv, hur det var med er och Goliath!
Väldigt skönt att höra att ni verkar vara på tillbakavägen iaf!!! :bump: Hoppas allt går bra i fortsättningen oxå.:banana:

Med Maxi är det bara bra... Är utan sadel för tillfället men hoppas att få den biten löst imorgon eller senare i veckan! Lite tråkigt att inte kunna rida ordentligt - e ingen hejjare på det där med barbackaridning! :angel: :D

Hade varit riktigt kul om vi kunde få ihop nån träff innan den värsta vintern sätter in! :bump: Iofs hade det ju varit mysigt med en träff på en vacker vinterdag med snö och solsken oxå... men dom dagarna är ju lätträknade här i Skåne... :crazy:
Dock kan det kanske vara svårt att hitta en dag med strålande sol - de vill vi väl ha eller??! ;):D
Inte alls väder-negativ idag - första dagen med riktigt tråkigt väder på länge! *suck* Räcker med en regndag sån tror man det ska regna resten av året!:angel::D
 
Sv: Haflinger

Jösses 31 år, inte illa. Hon är jätte fin! När fick hon sitt sista föl?
Våran äldsta är Ondula född -86 och jag vill gärna ta något mer föl på henne.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning http://sv.tinypic.com/r/728zz6/9 Hjälp! Vad för rygg har denna häst? Har mega problem med sadel
Svar
10
· Visningar
1 596
Senast: caballus
·
Svar
0
· Visningar
476
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Hej på er tänkte om ni kan hjälpa mig lite? Det är dags att göra om sommarhagarna och är inte helt nöjd med hur dom är nu, då dom ligger...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: Maléne
·
Hundavel & Ras Gjorde BPH beskrivning med vår Lagotto förra helgen. Superkul och han reagerade ungefär som jag trodde :) Otroligt positiv attityd...
Svar
8
· Visningar
833
Senast: Qosack
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp