Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflinger

Cämz och Utte, ni tycks ha hittat perfekt hö för en ridhäst! Lyckostar! Behövs nog inget kraftfoder där alls, så länge hästen ser ut att må bra. Fast berätta inte för era hästar att jag sa det där ... Då kanske de blir sura och börjar skriva protestlistor. :rofl:

:eek: Att du ens vågar skriva ut det????:eek:
Kan höra Maxi gnägga ända hit till jobb i ren ilska!!!
:rofl:

Tror minsan det får bli litta havre som skrammel i krubban till herr'n i vinter!:D
 
Sv: Haflinger

OJ - vilken tur att det löste sig med höet för er!! :banana:
Proteinet behövs ju, speciellt till unghästar och dräktiga/digivande ston!!!
Ja, å även ridhästarna oxå så klart - man kan ju inte förvänta sig några fina muskler om man inte får något att bygga dom med!:crazy:

Tråkigt att folk inte kan vara ärliga och säga som det är - är nog lite som dig, vill gärna tro det bästa om de flesta.
Men som sagt - skönt att det löste sig iaf!!!:bump:
 
Sv: Haflinger

Jeg er fremdeles med dere... og lar meg imponere av aldeles nydelige føllebesbiser fra Østerrike- takk for at dere deler bilder, info med meg- jeg finner det kjempe interessant! er bilde av elly og meg på kjørekurs i helgen og her Adel slik som han ser ut nå tre mnd gammel. :love: jeg er så stolt av dem begge to. Adel går nå oppbundet ved siden av Elly sin vogn rundt jordene her hjemme. Jeg har hatt vognen i tre uker nå og er kjempefornøyd- den er også svensk- heia Sverige!

Hilsen Jorunn i Norge
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Haflinger

OJ - vilken tur att det löste sig med höet för er!! :banana:
Proteinet behövs ju, speciellt till unghästar och dräktiga/digivande ston!!!
Ja, å även ridhästarna oxå så klart - man kan ju inte förvänta sig några fina muskler om man inte får något att bygga dom med!:crazy:

Tråkigt att folk inte kan vara ärliga och säga som det är - är nog lite som dig, vill gärna tro det bästa om de flesta.
Men som sagt - skönt att det löste sig iaf!!!:bump:

Tack, än en gång för all hjälp och oj, vad jag lärt mig mycket i dag!
Vår gammla höleverantör som vi ville byta ut eftersom han inte kunde leverera hela mängden hö till oss längre hade kontakter och slussade oss vidare till ett gäng höbönder i Östergötland.
Gubben som försökte lura oss visade sig vara en riktig fusk typ och det han pysslade med var lite väl skummt.
Men nu är det frid och fröjd 12 ton bra hästhö är på väg till oss.
Vi vill ha ett bra "bas hö" som sedan kan kompleteras med framför allt lusern beroende på de olika individers behov från ofödd fölunge till gammel tanten.
Så blev det altså efter en dag av stress och osäkerhet:
Torrsubstands 84
Smältbar råprotein 40 g/kg foder torrsubstands
Energi foder 7.1 MJ/kg foder torrsubstands
Ger en kvot på 40/7,1= 5.6

En himmla skillnad eller hur!!!:D
Än en gång tack kära vänner:love:hoppas jag kan vara behjälplig åt er en annan gång!

Nu måste vi hitta något annat roligt ämne att bubbla om.............
Persikas fina vagnbygge och fina bilder/film!!!:banana:
 
Senast ändrad:
Sv: Haflinger

Jorunn, jag har sagt det förr, men det tål att upprepas MÅNGA gånger: Elly är så VACKER! :love: Och lille Adel är en liten sagopojke! Kan man ställa sig i kö redan nu om Elly skulle få ett stoföl i framtiden? :D

GT: Ta bort ett av http:// så ser du bilderna!
 
Sv: Haflinger

*kl*
Detta är verkligen en lärorik tråd! Jag läser och lär även om jag inte behöver ägna mig åt foderanalys för tillfället. Och jag måste hålla med - Persikans vagnbygge är GRYMT imponerande! Kanske kan man få fler bilder? :D Parkör du mycket eller var det bara ett litet experiment?

Min lille flinga fortsätter att charma alla omkring honom, han har ett väldigt trevligt huvud även om han är envis som synden. "Grundlugnet" som jag yrat om tidigare slår igenom mer och mer, trots att han inte bott hos mig i två veckor ens :love:
 
Sv: Haflinger

Sitter på jobbet och har en spärrad dator:devil::devil: Lanndstinget vill inte att deras personal ska få ha något skoj. Tur att de inte upptäckt Buke än!!!!/L
 
Sv: Haflinger

Sitter på jobbet och har en spärrad dator:devil::devil: Lanndstinget vill inte att deras personal ska få ha något skoj. Tur att de inte upptäckt Buke än!!!!/L

Du som älskar foton! Jag får väl lysa upp din dag med ett sommarfoto på våra underbara haflingerston.:D

 
Sv: Haflinger

Tack,gumman! Nu blev jag genast på mycket bättre humör!:love:Underbart fin sommarbild!
Jag tror att du ligger illa till Linéa Pea, ska nog ta en tur nedåt i landet i sommar och då tänker jag komma o våldgästa dig,eller iaf din hästhage!!!! (tar ni emot besökare?)
Vill gärna träffa alla vackra flingor live även om det alltid är roligt med bilder.
Så in med mera bilder på era fina flingor!! Min kan jag inte plåta för hon bara försöker äta upp kameran hel tiden,har nog 100 mulbilder o inga andra:rofl:
 
Sv: Haflinger

LP: Hade inte du betäckt med liz.Straden? Blev det några föl o om det blev,hur gick det för dem? Faffie fick ju ett föl efter honom som blev klass 1 föl med 38 eller 39 p. Hon visades dock igen som 2-åring och fick då usla poäng. Vet inte vad de slog ner på men det kan ha varit benställningen.
Hon är ganska "vass" iaf om man tänker på hur snäll hennes mor var,men jag tänkte att det kanske kom fr hingsten?
 
Sv: Haflinger

LP: Hade inte du betäckt med liz.Straden? Blev det några föl o om det blev,hur gick det för dem? Faffie fick ju ett föl efter honom som blev klass 1 föl med 38 eller 39 p. Hon visades dock igen som 2-åring och fick då usla poäng. Vet inte vad de slog ner på men det kan ha varit benställningen.
Hon är ganska "vass" iaf om man tänker på hur snäll hennes mor var,men jag tänkte att det kanske kom fr hingsten?

Först, du är hjärtans välkommen till sommar!!!!!!!:D
Jo, vi har ett sto efter Liz.Straden, :love:Grace av Vässingarp fick 74p av Hannes Schweisgut som ett åring med +++ beroende på hennes utveckling fram till 3 års kåringen.
Den unga damen är mycket trevlig och ses på fotot betande t.v. Har inte märkt något humör men var lite blyg som föl. Hennes mamma Klodskovgaards Gratitude(som någon känner här på Forumet) är stoet i mitten med den långa manen. Representerade för övrigt Sverige vid Världshaflingerutställningen 2005.:banana:
 
Sv: Haflinger

Åååh.. så härlig hon ser ut Klodskovgaards Gratitude.:love: Får man fråga efter stammen på damen?
 
Sv: Haflinger

Åååh.. så härlig hon ser ut Klodskovgaards Gratitude.:love: Får man fråga efter stammen på damen?

Visst, du "samlar" på stammar förstår jag:D Förnuftigt att sätta sig in i det innan man förälskar sig i en flinga!:love:
Hennes pappa är 1338 Afghan II och mamman är 13995/T Gratia Klodskovgaard och morfar är 1406 Winterstein mormorsfar 900 Alaric.
 
Sv: Haflinger

Beklager at jeg ikke klarer å legge inn disse bildene...:cry: Jeg får de heller ikke frem ved å trykke på linkene. Så pussig- og fint at du får de opp Eldfuxen og takk for gode ord igjen, fint at du liker Adel mann også...kanskje du heller skulle ha en hingst??:)
jeg skal prøve igjen når jeg får litt bedre tid.
 
Sv: Haflinger

Kanskje klarer jeg det nå.....elly og jeg på kjørekurs med vår nye svensk produserte vogn, all ære til deg som har laget vogn selv forresten:bow:
http://www.pixbox.se/pic_show_id15863545.html....
hvis dette går så kommer det bilde av Adel 3,5 mnd her..
pic_show_id15863544.html

Og http://www.pixbox.se/pic_show_id15863990.htmlher er det bilde av Adel ca en mnd..
Og til slutt prøver jeg å legge en lenk til ridetur på jordet..
http://www.pixbox.se/pic_show_id15863808.html

nå er jeg spent på om dette går....
 
Sv: Haflinger

:banana: Nu kunde jag se bilderna. Vilken underbart vacker liten hästfamilj! Elly är jättefin och fölisen är ju fullkomligt ljuvlig. Ridbilden från fältet är en klar favorit, en perfekt höstbild!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning http://sv.tinypic.com/r/728zz6/9 Hjälp! Vad för rygg har denna häst? Har mega problem med sadel
Svar
10
· Visningar
1 596
Senast: caballus
·
Svar
0
· Visningar
476
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Hej på er tänkte om ni kan hjälpa mig lite? Det är dags att göra om sommarhagarna och är inte helt nöjd med hur dom är nu, då dom ligger...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: Maléne
·
Hundavel & Ras Gjorde BPH beskrivning med vår Lagotto förra helgen. Superkul och han reagerade ungefär som jag trodde :) Otroligt positiv attityd...
Svar
8
· Visningar
833
Senast: Qosack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp