Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflinger

Trevlig resa, Kerstin! Ta med lite fina flingabilder hem är du snäll!

Gott Nytt År kära Fligavänner!/Lisa
 
Sv: Haflinger

Northon vinnare av haflingermästerskapet ca 4ggr :)

6tzpg7t.jpg
 
Sv: Haflinger

Var i Småland bor du :eek:? Bettysmatte sitter på gränsen till Småland (nära Älmhult) och har då inte sett någon snö. Men visst är det frostigt och kallt ute, och har börjat blåsa lite samt mulna. Kanske, kanske är snön på väg??

Jaa du..jag bor i smålandsskogarna med tomtar, rumpnissar o annat knytt. Några mil från Vimmerby.
Jag har pustat o frustat så det ska komma lite snö neråt ditt håll, hojta när du ser nåt.:)
 
Sv: Haflinger

Hej och välkommen!
I vilken klass/gren har han vunnit?
Stam, ålder....ja, nu får du allt berätta :D
 
Sv: Haflinger

Hej allihopa igen !
Nu är man tillbaka , hoppas alla hade de bra över nyår!
Här ligger det iaf lite snö de började snöa på nyårsafton :D
God fortsättning på de nya året alla HAFLINGER ÄLSKARE :D
 
Sv: Haflinger

Här har det snöat i två dagar och i morgon ska jag rida båda hästarna.


*kl*
När jag surfat runt på våra svenska haflingersidor så har jag sett att en del har haflingerns "logga", H:et i stjärnan.

Jag vill också ha den på min hemsida ;), står den för haflingern som ras eller är det för tyrolerhaflingern, får vem som helst ha den på sidan eller vad krävs?
 
Sv: Haflinger

Min pålla har en stjärna med ett H:et i , det står för tyrolerhaflinger :) Hon är från tyrolen ;P
 
Sv: Haflinger

Har för mig att Faffie hade ett H i sin stjärna men jag kan ha blandat ihop det med märket hon hade på bogen:confused:
 
Sv: Haflinger

Skickar lite "Julgodis" till er alla!
Ö.tv.Gratitude Klodskovgaard, liz.301/T Alpkogel och Sidney, Ebbsföl.

Hej på er! Nu är jag tillbaka och sitter och försöker läsa igenom allt som har händt i juldagarna. Det kommer nog att ta lite tid!
Hmmm... Härliga Gratitude.... alpkogel är verkligen en snygging -älskar den färgen på flingor:love:
 
Sv: Haflinger

Hon kommer att bli stor med en mankhöjd +/- 150 på gott och ont!
Alla Gratitudes föl har blivit högresta men behållt sitt haflinger"stuk".

Men Gratitude är väl också ganska hög vad jag minns - eller hur?

Är Afghan II det med eller? För hennes mamma var ju inte särskild stor:confused:
 
Sv: Haflinger

ARNA: Jag vet nu ungefär vilken typ av flinga jag vill ha och har börjat letandet. Men en sak jag funderar på är vad transportkostnaden ungefär går till, om man köper i Österrike. Du som nyligen har importerat kan du berätta lite mer vad som krävs för att importera o vilka ca. kostnader som kommer till? frågar Mormor som inte varit längre än till Danmark:o

Är det någon som vet mkh, på hingsten Alpkogel? kan inte hitta den infon någonstans.:confused:
 
Sv: Haflinger

Ja, det fanns mycket kul att läsa där. Jag gillade speciellt detta:

"...a Haflinger is the absolute best horse in the world if you learn to be smarter than your Haflinger"

Så sant, så sant...:D

"Q: How much do they eat?

A: They would eat all day if given the invitation. The reality is that Haflingers require less feed than most light breed horses and can certainly founder if allowed to overeat but if you try to tell them that is the case they are sincerely offended."

Ha ha:rofl:
Det var ju en kärnträff!!!!

Va tråkigt med Linea Pea.... Hoppas hon bryter det nyårslöftet!

Informera gärna mig om Skåneträffen med när ni vet lite mer! Vore roligt att träffa lite likasinnade...
 
Sv: Haflinger

Så söt!:love:

Men jag vet att Eldfuxen har en bild på en kille som har en man som heter duga!

Du lade in den i min mantråd Eldfuxen.
Får man skrapa lite med foten och be att du lägger in den även här!:D:love:

Linea Peas Gratitude har också en enorm man!
 
Sv: Haflinger

Att hon har en underbar man har jag sett!:love:

Men sådan man har några av mina andra hästar haft med -lyckligtvis!
Persikans sto har ju också en härlig man!

Men Dressyrhingsten som Eldfuxen länkade till har en eeeeenormt lång man!

Ang. manar.
Min kallblodstravare har haft den längsta manen av mina.
Hans pannlugg gick långt nedanför mulen och manen räckte ner till knäna!

Så kom han till västsverige. Fick problem med svidknotten och sedan var det kört...:D:cry:

Men visst är det någonting extra med en haflinger som har en vit och böljande lång man OCH pannlugg!:d
 
Sv: Haflinger

Ja den manen var ju nästan overklig!!!

Hade inte sett den när jag skrev inlägget. Som du skriver har ju även Shone fin man - den påminner nog mycket om Grattis i storleken.

Nu har jag äntligen uppdaterat mig och läst allt som har hänt under helgerna!

Ni har varit duktiga som vanligt på att skriva. Själv har jag försökt lägga all extra tid hos flingan - och inte vid daton:smirk:

Det har varit skönt, fast att det inte blev så mycket som man hade hoppats. Allt var mycket enklare när man var 15 och bara hade sig själv att passa, då kunde man rida varje dag i ridhelgen:bump:

Hoppas ni har haft det bra allihoppa och god fortsättning på er!

Välkommen hit Murat!
 
Sv: Haflinger

Långa manar = myyys på haffisar :d

Ja.. men hur gör man för att få till dem? Det blir ju liksom inget. Först är det sommar och de kliar sig, och sen kommer alla kardborrar som fastnar. Hur ska man få en kort och ojämn man att bli sådär lång och böljande? Har ni några expertråd?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning http://sv.tinypic.com/r/728zz6/9 Hjälp! Vad för rygg har denna häst? Har mega problem med sadel
Svar
10
· Visningar
1 595
Senast: caballus
·
Svar
0
· Visningar
476
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Hej på er tänkte om ni kan hjälpa mig lite? Det är dags att göra om sommarhagarna och är inte helt nöjd med hur dom är nu, då dom ligger...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: Maléne
·
Hundavel & Ras Gjorde BPH beskrivning med vår Lagotto förra helgen. Superkul och han reagerade ungefär som jag trodde :) Otroligt positiv attityd...
Svar
8
· Visningar
833
Senast: Qosack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp