Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Till dig, Mormor stamtavlenörden: Den hingsten heter Hafling, är såvitt jag kunnat utröna född 1952 och e. Nautilus u. Annamidl e. Naro. Så det är inte direkt en "förfader" till haflingern, utan en haflinger så som de såg ut i Italien på 50-60-talet.![]()
Ser riktigt bra ut i traven..man ser skillnaden när hon sänker huvudet, hur aktiviteten på bakben och rygg ändrar sig.
Galoppen ser också trevlig ut och den riktigt runda kommer sen med lite mer styrka.
Trevlig, trevligt![]()
Men jag ska säga att jag är lite orolig...eller ja..både och. Som jag berättat så gick han inte genom besiktningen men jag ville ju ge han en chans ändå. Vetrinär rekommenderade att sätta igång honom då hon mest trodde att det berodde på stelhet och inga muskler. Han markerade lite i högerbak efter böjning.
Var det nåt allvarligt skulle det snart visa sig, alltså så väntar vi med röntgen.
Nåväl, han har fortsatt att markera till och från i traven, ridpassen efter skoningen så har han inte markerat alls, förrän häromdagen, då korten togs. Men innan fotografen kom så visade han inget men när hon kom och jag skulle trava igen...så kom det...i båda varven.
Min gissning är att en kiropraktor är välbehövlig. Jag misstänker att han har så dåligt med muskler att han helt enkelt inte orkar bära sig alls och ev. snett kors eller dyl, är ju inte ovanligt.
Har lite erfarenhet av det pga. mitt gammelsto...men jag vet inte.
Med tanke på vad för ställe han kommer ifrån så har det nog inte varit nån speciell ridning innan, typ bara haft en drös med barn på ryggen och troligtvis körd det mesta. Han kan ju sidoförande och är duktig på neckreiningen och det är väl kanske efter körningen.
Ja..vi får se.
Tyvärr så har jag haft enorma utgifter på hästarna i ett par månader så just nu har jag inte råd att ta ut en kiropraktor men får väl hitta på nåt så jag kan lösa det...vill ju få klarhet i vad som är problemet.
He he Tryggis, du har min namne som avatar![]()