Haflinger och AR

L

Lilla Loppan

Någon som rider haflingr och tränar AR? Jag har precis köpt en haflingervalack på 4 år som jag vill utbilda inom den akademiska ridkonsten. Han är så himla go och glad och jag undra om det finns fler som rider "flingor"??

Sv: Haflinger och AR

Haflinger är väl en trevlig akademisk ras, kolla i BB;s böcker. Denna ras har trots körursprung inte så mycket skjutkraft. Ofta lättridna och bussiga

Senast ändrad av en moderator:

Jag har precis fått hem min haflinger Doris. Hon är 8 år och inte så mycket riden ( varit avelsto ) så vi har börjat att enbart jobba från marken till att börja med.Skaffat en tränare som hjälper mig varannan vecka också.
Som häst är hon mycket lyhörd, arbetsvilig och framför allt en jättemysig och go häst.
Eftersom både jag och Doris är totalt nybörjare inom AR så tyckte jag det var bäst att ha en tränare med från början. Annars gör jag väl som alla andra här inne, läser allt jag kan komma åt och njuter av vackra bilder.

Hälsningar
Maria

Vet 2 st som utbildats klassiskt o båda har varit Haflingermästare i EM.
Den ena är trevlig- är utbildad av vuxen.
Den andra är ingen barnhäst, utan ett monster;)

Jag vet att Flyger här på buke snart hämtar hem sin nya Haflinger som hon kommer utbilda akademiskt:) Det finns bild på han på haflingertråden på avel:)

Genom att bara ta en snabb titt på tex youtube kan man se flera haffisar tränade inom AR och frihetsdressyr och dom gör det med bravur!!
Haflingern är en av dom få raser som är avlade till att vara helt allround, så AR är inget problem om man är intresserad av det!:)

kika in på haflingertråden under avel, där samlas alla haflinger entusiaster och tjattrar om allt!:D

Vilka är det du tänker på? vunnit haflinger mästerskapet eller deltagit i haflinger EM?:confused:

Nu blir jag också nyfiken. Menar du att båda har vunnit Haflinger-EM? I dressyr då?

Vad heter dessa haflinger då? Vad jag vet så är det samma ekipage som vunnit Haflinger-EM både 2003 och 2006.

Nu blir jag också nyfiken.
Som sagt menar nog HM (HaflingerMästerskapen går varje år) och Haflinger EM. Är det Amor du menar så har han väl varit på båda tävlingarna om jag inte missminner mig?!

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 462
Senast: Roxy
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 765
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 415
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 168
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama