Hästpass, förvaring....

Sv: Hästpass, förvaring....

Jag kan egentligen inte kommentera ett enskilt fall utan att ha fakta från båda sidor om vad som sagts och gjorts vid kontrollen, så jag tänker inte argumentera emot det du skriver, även om det låter konstigt.

Jag m fl har i tråden förklarat hur reglerna med hästpass fungerar. Är det så att man inte är nöjd med svaren eller inte tror att det fungerar som vi skriver i praktiken, så kolla igen med er egen länsstyrelse eller med Jordbruksverket.

Och jag har haft kontroll 2010/2011 någonting och stod då utan pass till en 2-åring fortfarande, då hingstägaren strulade med papperna. Och det var det enda jag behövde säga ingen mer uppföljning på det och kontrollanten kan inte heller ha kolla upp att det verkligen var så då hon inte ens frågade om stammen på hästen.
Så att det är mer än en av dina kolleger som gör så, eller i alla fall har gjort det är helt klart.

/Camilla
 

Liknande trådar

Träning Hästen i fråga är sju år, men pga två föl och lite andra orsaker (INTE skaderelaterade eller liknande) så ligger hon efter i sin...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
10 232

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp