hästmänniskor med dreads

Sv: hästmänniskor med dreads

Pårökta hippies var ju snyggt att du fick till, var ju inte alls så ja menade. Mer att den vanliga svenssonfrun inte har dreads. Min kompis är ju vegan hon med dreads och det hör ju inte till normen direkt. Har inte sagt att de. Skulle va sämre än mer vanliga trista, grannen på andra sidan vägen. Men ngt udda är alla dreadspersoner ja träffat iaf. Men såklart inte träffat alla i världens så ska inte dra över kammen.
 
Sv: hästmänniskor med dreads

Sa inte att det var din syn på det, men det är vanligt förekommande att folk drar sådana paralleller, har sett det åtskilliga gånger. Har själv haft dreads, dock syntetiska man flätar i och jag har fått åtskilliga frågor ifall jag röker på och var jag köper mitt gräs.
 
Sv: hästmänniskor med dreads

Tack! :laugh: Jag trivdes hemskt hemskt bra i det där håret.

*kl*

Angående diskussionen "hygieniskt eller inte". Dreads är hår - det blir vad man gör det till. Sköter man dem inte, ja då blir de ofräscha. Precis som resten av människokroppen ;) . Om man gör dreads genom att tupera och virka dem, är det sällan ett problem att tvätta dem (med väl valt schampo. Helst utan silikoner och liknande, då det skapar en halkig yta på håret.) nån gång i veckan, så länge man inte kastar i en massa balsam. Jag upplevde det som betydligt mer lättskött än långt hår som bärs utsläppt. Det blir en del jobb de första två månaderna, sisådär, om man blöter/tvättar dem ofta (man får virka lite extra). Men därefter behöver man ju inte göra mycket mer än tvätta och virka till hårbotten vid behov.
Det man får tänka på i stallet däremot, är ridhjälmen. Har man känslig hårbotten och en inte optimalt sittande ridhjälm, kan det bli skav i hårbotten.
 
Sv: hästmänniskor med dreads

Fast riktigt till ämnet håller det sig väl faktiskt inte. Inte så jag tolkar det i alla fall. Det bads om praktiska råd om hur det är med dreads och hjälm strl samt i stallmiljö vilket "jag tycker dreads är äckligt"-svar inte riktigt svarar på, mer än att de tycker det är äckligt. Sedan är det såklart helt upp till dem vad de tycker och det är ok, men jag ser inte riktigt relevansen.

+1 det var så jag också tänkte.
jag ser inte att det hör till denna tråden. jag skrev som sagt att jag ville ha en del råd, INTE veta vad andra tycker. jag skiter fan i vad andra tycker, trivs jag med det så är det super!:idea::)
jag har haft(har) "extrema" frisyrer innan, piercingar, typisk "punkstil" på många av de kläder jag bär, extrema hårfärger såsom rött, blått m.m... jag är medveten om att vad man än väljer finns det alltid folk som ogillar det, jag vet det. därför kan jag inte hålla med dem som tycker att de kommentarerna hörde till änmet.

f.ö tycker jag att all diskussion ang. om det hör till ämnet eller inte borde lägga ner, det var som sagt inte det tråden handlar om. vänligen gå tillbaka till ämnet!
tack!:)
 
Sv: hästmänniskor med dreads

Det borde väl gå att hålla dreads lika fräscha som det mesta annat som är hoptovade naturfiber. En yllefilt tex går ju att tvätta. :D

Så just den sidan ligger väl mer på dreadsens bärare än på själva dreadsen.

Det min spontana tanke är att det nog är problemet att hitta en tillräckligt stor hjälm särskilt om man har många och tjocka dreads. Jag undrar också lite om det är säkert med ett tjockt lager dreads mellan huvud och hjälm?

Man brukar ju saga när det gäller småbarn att det är viktigt med en hjälm som passar kring huvudet och att man inte köper en för stor hjälm och har en massa tjocka mössor emellan. Samma sak med säkerhetsvästar att man ska ha dem nära kroppen och inte tex över en tjock bylsig vinterjacka. ( Fast ingen har ju dreads på kroppen ju :) ).

ps/ Även om jag inte vill ha dreads själv så tycker jag att vissa varianter kan vara rätt coolt.
precis!:idea:
lite det jag funderat på mest, jag skulle varit mera utförlig med vad jag menade ang. ridhjälm. förstår att man måste(troligtvis behöver) skaffa större, men är det säkert? säkert bättre än inget men är det bra nog? (svårt för folk här inne att svara på kanske...:p) sen om jag ser ut att ha ett enormt huvud eller inte bekommer mig ej, det är ju ingen modevisning i stallet.;)

kl.
och tack alla som har skrivit massa bra tips! har läst allt men känner att det blir tjatigt att kommentera en och en, men tack. absolut läsvärt!:) snygga bilder med!
 
Sv: hästmänniskor med dreads

kl
Jag har haft dreads i stallet i flera år och aldrig haft något problem med det.
Ibland kan man hitta något litet höstrå i hårbotten, fast då har jag typ rullat runt i höt, och får skylla mig själv.

Själv har jag bara haft dreads bak i nacken och inte behövt speciellt stor hjälm, men nu finns det ju hjälmar du kan ställa in storleken på.

33041182.jpg
 
Sv: hästmänniskor med dreads

Jag tror att det beror på hur tjocka dreads du har, huruvida det påverkar hjälmsäkerheten elr inte. Gör du av bara ditt eget hår, tror jag inte att det är någon större fara. Men har du väldigt tjockt hår, eller förtjockar dreadsen med extra hår, kan det nog bli lite sämre.
Svammel svammel. Min poäng; det går att göra dreads utan att det blir som en mössa emellan huvud och hjälm. Det beror på vilken look man är ute efter.
 
Sv: hästmänniskor med dreads

Jag har tänkt tänkt att ha mitt naturliga, har rätt tjockt men inget överdrivet. Vill ha smala, lite drygt 1 cm i diameter. Jag tror det är så som du skriver med, det beror på hur mkt och tjocka man har.
 
Sv: hästmänniskor med dreads

Försöker vara lite mindre lat och använda sökfunktionen istället för att skapa en ny tråd ;) Och kolla vilket resultat!

Laeikinois: blev det några dreads för dig? Isåfall, hur funkade det i stallet och vid ridning(hjälm tex)?
 
Sv: hästmänniskor med dreads

Min erfarenhet är likt det flera andra redan har berättat: Jag fick köpa större hjälm sedan var det inte mer med det. I övrigt gör man väl som med allt annat (långt) hår, sätter upp det så det inte är i vägen och tvättar det så det håller sig rent.

Parentes om renhet: dreadlocks "mår" bäst och blir snyggast om de hålls ordentligt rena. Fett, smutsigt hår dreadar sig inte lika bra som rent. Torkar det långsamt kan man ta hjälp av hårtork så behöver man inte gå med fuktigt hår i ett dygn.
 
Sv: hästmänniskor med dreads

KL

På tal om ingenting typ, älskar att ni skriver "JÄTTEHJÄLMAR :eek::eek:" om strl 60/61... Den storlek jag har till vardags... Och jag har inte dreads :angel:
 
Sv: hästmänniskor med dreads

Samma här. Kan inte ha ett hel-hår med dreads för det finns inte hjälmar i den storleken. På den tiden jag hade dreads var halva mitt huvud slätrakat så det gick ändå.
 
Sv: hästmänniskor med dreads

Jag vet att du inte vill höra det men dreads är bland det fulaste och äckligaste jag kan se på en människa oavsett var de är. Och i stallet - nääääää
 
Sv: hästmänniskor med dreads

Jag vet att du inte vill höra det, men folk som inte kan låta andra se ut hur de vill utan att yttra sig negativt är bland det mest irriterande jag vet. :devil: ;)

Skämt åsido. Det är bara hår - det går att tvätta. Att du tycker att det är fult, får stå för dig, men det betyder inte att andra behöver hålla med.

//Liten, som är trött på negativa ord om folks utseende.
 
Sv: hästmänniskor med dreads

Hade alla tyckt lika hade vi snart inte haft mycket att tala om;)

Nä, det handlar väl om att säga vad man tycker och sedan lämna det vid det. Vill någon ha dreads - fine whit me. Men jag tycker verkligen att det är äckligt. Vet inte varför man jag får associationer till spindlar och andra kryp och jag ryser när jag ser det.
 
Sv: hästmänniskor med dreads

Det låter ju inte roligt för dig. Ett tips dock, något i stil med "jag har tyvärr en irrationell rädsla för den frisyren" låter betydligt trevligare än "dreads är det fulaste och äckligaste jag vet".

Så behöver ingen ta åt sig personligt av din fobi.
 
Sv: hästmänniskor med dreads

Jag vet att du inte vill höra det men dreads är bland det fulaste och äckligaste jag kan se på en människa oavsett var de är. Och i stallet - nääääää
Och hur är det relevant för tråden, eller rättare sagt någon utom dig själv?

Man borde införa socialt hyfs som ämne i skolan.
 
Sv: hästmänniskor med dreads

hej! jag tror att tråden hamnar rätt, annars är det bara att flytta...

jag går i tankarna om att skaffa dreads, men undrar hur det funkar till "hästlivet", dvs det med ridhjälm, hästlukt som sätter sig(?). kan man ha dreads och bara köpa större ridhjälm eller funkar det inte alls?:p
allt som kan va bra att veta!

så alla som har/har haft dreads, skriv hur det funkar och possitiva vs negativa saker att tänka på.:)
mvh Laeikinois

Har ingen som helst aning om hur man sköter dreads, men JAG TYCKER DET ÄR SÅ LÄCKERT!!! :love:

Vore jag trettio bast yngre så skulle jag inte tveka en sekund på att skaffa det själv!!!

Dessutom tycker jag inte alls det verkar svårt med renligheten, jag antar att man som med annat hår själv känner när det börjar bli orent och tar en tvätt då.

Visa gärna bild om du skaffar!

(Hade ingen aning om att det fanns syntetiska, kanske kunde prova för mig själv härhemma en vecka.. )
 
Sv: hästmänniskor med dreads

Hade alla tyckt lika hade vi snart inte haft mycket att tala om;)

Nä, det handlar väl om att säga vad man tycker och sedan lämna det vid det. Vill någon ha dreads - fine whit me. Men jag tycker verkligen att det är äckligt. Vet inte varför man jag får associationer till spindlar och andra kryp och jag ryser när jag ser det.

Att man FÅR ha en åsikt innebär inte att man måste dela med sig av den till varenda kotte ;) Så nästa gång du har en åsikt, fråga dig själv om människan du har en åsikt om ens är intresserad av vad du tycker. Jag bryr mig nämligen inte ett jota om vad du tycker om dreads, hade jag velat veta så hade jag frågat om just det.

Och, har man inget snällt att säga(och inte är tillfrågad)så behöver man inte säga något alls :idea:
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 595
  • Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 107
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 733
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 140

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp