Hästarna på Gotland

Grazing

Trådstartare
Hur fungerar det med gotlandsrussen på Gotland när det gäller ägare och allt det där, hagar, stall(?) går dom i hagar? Eller är det bara ett stort inhägnat område dom vandrar runt i? Har fattat det som att dom helt enkelt lever som vilt?

Är det vanliga privatpersoner som äger hästarna och hur fungerar det isåfall med ridningen osv, fast det kanske främst är ston med föl som går där? Kanske inte så mycket ridrussar?

Fungerar det kanske lite som det fungerar i New Forest kanske?
 
På Lojsta heds hemsida finns info om ägare och inhägnader och säkert mycket mer. Var där för några veckor sedan och läste, googla så hittar du hemsidan!
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 827
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 372
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 480
Senast: Stereo
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 762
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp