Hästar och klementiner

Magiana

Trådstartare
Jag var hos mamma igår och när jag kom hem upptäckte jag att hon skickat med mig 3 klementiner i min kasse utan att jag märkt det. Tyvärr äter jag inte klementiner för det är inte gott, så jag funderade lite på vad jag kunde göra med dem. En person föreslog att jag skulle ge dem till hästen. Men kan hästar verkligen äta klementiner utan att bli sjuka?
 
Jag skulle inte våga ge till mina hästar som haft fång för ett antal år sedan. Men med friska hästar är det antagligen ingen fara.
 
Jag har provat att ge min häst det några gånger. Han gungar så där upp och ner med huvudet när han tuggar. Antar att det betyder att det smakar konstigt :D
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
707
Senast: Svartkatt
·
Övr. Hund Varit fodervärd åt en hund i drygt 1.5 år. Nu skulle hon upp till uppfödaren och få valpar och då vi hamnat i diskussioner så vill han...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 120
Senast: Vicks
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 482
Senast: nexxa
·
Katthälsa Vår omplacering sen drygt en månad tillbaka har blivit lös i magen. Jag fick duscha av henne mitt i natten nu när jag upptäckte det...
Svar
5
· Visningar
722
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp