MissFideli

Trådstartare
Finns det nått underbarare än att krypa ner i en (iofs nu iskall men sen varm) säng och få sällskap av 2-3 katter? Jag har t.o.m införskaffat en dubbelsäng, då jag märkte att 3 katter och jag i en säng på 105 cm inte riktigt gick ihop.
Fia ligger iofs inte alltid i sängen, men annars ligger hon på en fåtölj i sovrummet, så likväl är vi samlade i samma rum hela trötta familjen (tills Abbie kommer på att hon nog faktiskt glömde leka ordentligt innan det är dags, men att nu när alla är i samma rum så måste hon ju vara social och det betyder leka i mattes säng).

Tänker tillbaka på alla gånger man krypit ner under täcket för att upptäcka att Yoga varit mycket aktiv i sitt apporterande och lagt alla leksaker i sängen under täcket. Eller när min syster skulle sova över och vaknar mitt i natten av att nån (säger bara svartvit) har smugit ner en fjädervippa i hennes säng. Eller när man vaknade 3.45 på morgonen av att ett gäng kattungar var MYCKET busiga och hade kommit på att dom där små bulorna på mattes fötter är extremt skojiga just vid den tiden.
Eller när man är genomfrusen och äntligen har fått upp värmen i sängen och är på väg att somna sött, men hör att Fia visst var kissnödig och inte hade lust att använda nån av dom alldeles nyrengjorda lådorna... Oj, detta var ju inget mysigt nej. Men iaf. Och att man dumt nog i stundens ingivelse köpte den där leksaken som låter som en bur fullproppad med undulater och som tydligen är extra rolig vid 4-5-tiden. Eller när man glömt köpa med sig mat och Yoga får klara sig utan hela natten med garantin att såfort klockan ringer så kastar jag mig i bilen och åker och handlar och när klockan då ringer så står Yoga bredvid och stirrar och berättar högt och tydligt att hon faktiskt är hungrig.
Eller när man vaknar av ett öronbedövande dån och ser något nyvaket att byrån som Fia sover i är omkullvält och man sitter och funderar på om man verkligen vågar resa byrån upp, men då ser i ögonvrån en svart katt resa sig från soffan på andra sidan rummet.

Älskar att bo ihop med dessa djur !! Inte en lugn stund nån gång !!
 
Senast ändrad:
Sv: Härligt

Mmmm - När katterna börjar slåss OVANPÅ en när man sover = "Skitmysigt". :smirk:

Spirit sover ibland vid min huvudkudde. Då sitter han och väntar tills jag bökat färdigt och sedan lägger han sig med huvudet i min hand! :love:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Härligt

Aooo! Det är så gulligt, det gör min katt med. Han lägger huvudet i min ena hand. Helst ska han hålla i ett finger eller så med en tass också och krama lite :love:

När katten burrar ner sig brevid och lägger sig på armen är också oslagbart. Eller när man vaknar och katten blir überlycklig och måste gosa och prata. Då är dom ovärderliga!
 
Sv: Härligt

min katt sover i sängen typ max en gång per månad.. (han sov lite i sängen igår.. jag tvinga han..=)
vill oxå ha katt i sängen
 
Sv: Härligt

Katt i sängen mmmmm... :love:

Gubben blir rent avundsjuk. Blev jag tvingad att välja vore inte valet så svårt :angel:


Klicka på bilderna för att se dem stora.
 
Sv: Härligt

Undrar varför dte är så skönt att sova mellan benen? Är det för att det är trångt tro?
 
Sv: Härligt

Tja....våra katter har alltid haft för sig att de skall krypa in UNDER madrassen :crazy:
 
Sv: Härligt

MissFideli skrev:
Undrar varför dte är så skönt att sova mellan benen? Är det för att det är trångt tro?

:o :rofl: :rofl:

Hrm...



lisa, mina katter envisas också med det. De kan ligga ihopklämda under bäddmadrassen i timtal. Man får se upp var man sätter sig :D
 
Sv: Härligt

Mina katter sitter och väntar ut mej när det börjar närma sej sovtid. Speciellt gammelkatten hon börjar att springa framför mej så fort jag börjar att gå mot sovrummet. Hon är så gullig. :love:
 
Sv: Härligt

Slåss i sängen? Ja, varje natt.
Leksaker i sängen? jajemän
Avgrundsvrål på morgonen? Jäpp (vet. hade aldrig hört någon med sådana röstresurser som Maja, då han han inte träffat Hanoo än...)
"Dödade" fötter? Oftast (oftare husses än mattes, husse är kittlig och rör på fötterna när katt nosar på dem :rofl: )
Nervälta saker, högljudda leksaker och annat väsen på natten? Alltid
En sovande på bröstet och en under täcket? Jämt :love: :love:
 

Liknande trådar

Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 642
Senast: AnneB
·
Övr. Hund Hejsan.. Har en närapå 6mån gammal valp där ensamhetsträningen inte funkat bra alls. Var nog lite dålig med att göra det till "vardag"...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 714
Senast: Sezziyanen
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 295
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Lååångt men väldigt tacksam för de som orkar läsa. Har ett dilemma, som jag gärna tar emot utomståendes input angående. Fast ber er...
2
Svar
30
· Visningar
5 085
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp