Sv: hade ni behållt det??
Jag kan ju bara prata för min egen del men jag hade då inte valt bort ett barn av ekonomiska skäl.
Däremot gjorde jag en abort för snart en månad sen, helt fruktansvärt jobbigt. Mannen ifråga och jag är inte ett par, vi har däremot velat och haft oss fram och tillbaka. Någon vecka innan jag insåg att jag var gravid bestämde jag mig för att aaaldrig träffa honom igen...:smirk: för tusonde gången.
Mot alla odds, krångliga förhållanden, minipiller, dålig ekonomi osv osv KÄNDE jag ändå att jag var med barn, moderskänslorna växte fram och hade killen ifråga inte skrikit så högt och så länge när frågan om att behålla det kom på tapeten så hade jag aldrig tagit bort det.
Han lovade dyrt och heligt att han aldrig någonsin skulle vilja ha nåt barn med MIG, han skulle i alla fall inte finnas där, hela grejen var pinsam och besvärlig och om jag bara gjorde abort NU så skulle det bli bra sen och gå över på en månad...
Kan ju meddela att alla eventuella kvarliggande känslor för fadern ifråga dog där och då, även om jag förstår att alla reagerar olika på chockartade besked kan man inte mer än storgapa åt alla helt hysteriska meningar han slängde ur sig.
Barn kommer när dom kommer, det är ju inte alltid rätt men finns det hjärterum... tyvärr var det dåliga odds för just min bebis att den skulle födas med vad jag anser vara rätt förutsättningar
men hade skälen enbart varit av ekonomisk karaktär hade jag aldrig gjort om det.
lycka till