Hade ni ätit?

En larv i salladen till hamburgaren från Max, vad hade ni gjort?

  • Plockat bort larven och ätit resten

    Röster: 28 23,5%
  • Slängt eller lämnat tillbaka

    Röster: 91 76,5%

  • Antal omröstningsdeltagare
    119
Jag hade inte ätit resten. Hade tappat matlusten. Spår av gödsel på sallad i trädgårdslandet är också naturligt men jag vill inte ha koskit på min tallrik för det.

Jag gissar att Max, i alla fall den dagen, inte sköljde igenom sin sallad utan klippte upp påsen och serverade. Bara det är äckligt.
Jag jobbade på donken för 25 år sedan, den salladen skulle INTE sköljas på plats utan var redan sköljd. Jag hanterade VÄLDIGT mycket sallad på dom åren och hittade inte en enda larv. Tomaterna skars däremot upp på plats på den tiden.
 
Jag jobbade på donken för 25 år sedan, den salladen skulle INTE sköljas på plats utan var redan sköljd. Jag hanterade VÄLDIGT mycket sallad på dom åren och hittade inte en enda larv. Tomaterna skars däremot upp på plats på den tiden.
Det var detsamma på Max När jag jobbade där för nästan lika länge sedan. Salladen skulle inte sköljas (fair enough, burgaren skulle ha blivit totaldränkt i vatten. Det finns liksom inte torktid/dropputrymme).
Jag minns fortfarande lukten från påsarna med hackad isbergssallad! Huu! 😅
 
Det var detsamma på Max När jag jobbade där för nästan lika länge sedan. Salladen skulle inte sköljas (fair enough, burgaren skulle ha blivit totaldränkt i vatten. Det finns liksom inte torktid/dropputrymme).
Jag minns fortfarande lukten från påsarna med hackad isbergssallad! Huu! 😅
Jag kan inte minnas att den luktade illa?
 
Jag kan inte minnas att den luktade illa?
Jag tror det beror på vad man menar med illa. Jag tyckte inte att det luktade aptitligt i alla fall, men när salladen väl hamnade i bunken blev det bättre.
Den hade en distinkt smak också som jag minns väl. Nu har jag inte ätit burgare på ett snabbmatshak på många, många långa år så jag vet inte om salladen hanteras på samma sätt idag, eller om den ens ser likadan ut.
 
Jag hade utan tvekan ätit upp, tyckte det var mycket värre när BK serverade mig en vegoburgare med baconskivor på...

Har btw fått en minisnigel i min sallad på en rätt fancy restaurang och undrar om jag inte har fått i mig en hel del smådjur i maten utan att märka det? Iofs rätt glad för att jag upptäckte den döda flugan under en bit kronärtskocka på en pizza... Då sa jag inget pga tonåring men nu hade jag nog velat ha pengarna tillbaka.
 
Senast ändrad:
Jag är lite traumatiserad efter att jag köpte en marabou chokladkaka som barn och började äta några slags smulor på baksidan och sedan vände på den och insåg att jag precis ätit bajs från larver i chokladen. Det tog ett par år innan jag köpte just den sorten igen, och jag vänder alltid på kaken
 
Jag är lite traumatiserad efter att jag köpte en marabou chokladkaka som barn och började äta några slags smulor på baksidan och sedan vände på den och insåg att jag precis ätit bajs från larver i chokladen. Det tog ett par år innan jag köpte just den sorten igen, och jag vänder alltid på kaken
Jag hade ätit en halv påse cashewnötter när jag bet av en på mitten och upptäckte en larv. Visade sig att resten också Hade larver i sig. Det tog nog 10 år innan jag åt cashewnötter igen 😅
 
Jag hade utan tvekan ätit upp, tyckte det var mycket värre när BK serverade mig en vegoburgare med baconskivor på...

Har btw fått en minisnigel i min sallad på en rätt fancy restaurang och undrar om jag inte har fått i mig en hel del smådjur i maten utan att märka det? Iofs rätt glad för att jag upptäckte den döda flugan under en bit kronärtskocka på en pizza... Då sa jag inget pga tonåring men nu hade jag nog velat ha pengarna tillbaka.
Jag är varken förvånad eller förfärad över andra stycket - men det första är ju fruktansvärt respektlöst och oacceptabelt. Bara hoppas att det var tillfällig sinnesförvirring.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 932
Senast: Takire
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ibland fastnar jag i någon hopplös känsla av att alla människor är så hatiska och jag känner mig så obekväm i dagens samhälle. Det är...
Svar
3
· Visningar
1 116
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 505
Senast: Lilahnee
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 507

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp