Hade ni ätit?

En larv i salladen till hamburgaren från Max, vad hade ni gjort?

  • Plockat bort larven och ätit resten

    Röster: 28 23,5%
  • Slängt eller lämnat tillbaka

    Röster: 91 76,5%

  • Antal omröstningsdeltagare
    119
Jag tycker absolut att det ska påpekas, eftersom larven med största sannolikhet inte kommer från själva salladsleverantören (när jag jobbade på max fick vi färdighackad sallad i plastpåse - inte ett gynnsamt förhållande för levande larver((förutsatt att larven nu var levande?))) utan den kommer kanske någon annanstans ifrån och det kan vara en idé att hiva just den salladsbyttan, tvätta den och vara uppmärksam.

Jag minns att jag läst tidigare om någon som kontaktat tidningen efter att ha hittat en (levande) larv just i färdigskuren sallad i påse. De verkar alltså kunna vara tåliga små rackare :)
 
Jag minns att jag läst tidigare om någon som kontaktat tidningen efter att ha hittat en (levande) larv just i färdigskuren sallad i påse. De verkar alltså kunna vara tåliga små rackare :)
Jag kan förstås tänka mig att de överlever, jag göder ju mina egna djur med larver av olika slag och de är rätt tåliga... men just påsarna vi fick in var väldigt, eh.. påsiga. 😅 Det är inte i närheten av den färdighackade sallad man köper i affären.
Bara lukten när man öppnade dem! Hu!
Oavsett är det shysst att påpeka det för personalen så att de kan hålla koll. Jag som personal hade hivat den lådan med sallad oavsett.
 
Oavsett hade jag absolut inte ringt tidningen - var tror folk sallad kommer ifrån? :confused:
Numera är det oftast tidningen som kontaktar folk som skrivit inlägg i t.ex Facebookgrupper så steget blir mycket kortare än att någon själv tar kontakt för att "gråta ut". Enkelt att godkänna i tron om att något ska vara en liten artikel utan att räkna med mängden i kommentar-fältet som skrattar åt någon som gråter ut när läget inte var fullt så illa :p Ok lite sidospår men med tanke på din och någon annan kommentar så tänkte jag att det var värt att lyfta:)
 
Numera är det oftast tidningen som kontaktar folk som skrivit inlägg i t.ex Facebookgrupper så steget blir mycket kortare än att någon själv tar kontakt för att "gråta ut". Enkelt att godkänna i tron om att något ska vara en liten artikel utan att räkna med mängden i kommentar-fältet som skrattar åt någon som gråter ut när läget inte var fullt så illa :p Ok lite sidospår men med tanke på din och någon annan kommentar så tänkte jag att det var värt att lyfta:)
Ja, och de som skriver artiklarna vinklar ju gärna de väldigt också, så personerna har kanske inte ens varit i närheten av att gråta ut utan bara konstaterat just fakta. :)
 
Numera är det oftast tidningen som kontaktar folk som skrivit inlägg i t.ex Facebookgrupper så steget blir mycket kortare än att någon själv tar kontakt för att "gråta ut". Enkelt att godkänna i tron om att något ska vara en liten artikel utan att räkna med mängden i kommentar-fältet som skrattar åt någon som gråter ut när läget inte var fullt så illa :p Ok lite sidospår men med tanke på din och någon annan kommentar så tänkte jag att det var värt att lyfta:)
Det är sant, fast samtidigt får man ju vara lite medveten om vad man delar med sig om i dagens samhälle.
 
Jag hade inte ätit. Är känslig med mat och en sån upplevelse hade gjort mig till vegetarian, om jag inte redan varit det.
En larv i grönsaker är något helt annat den hade jag bara plockat bort.
 
Jag hade nog tappat aptiten lite, men tänkt att det är sådant som kan hända. Hade bett om en ny hamburgare. Svårare än så behöver det väl ändå inte vara?
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag hade inte ätit resten. Hade tappat matlusten. Spår av gödsel på sallad i trädgårdslandet är också naturligt men jag vill inte ha koskit på min tallrik för det.

Jag gissar att Max, i alla fall den dagen, inte sköljde igenom sin sallad utan klippte upp påsen och serverade. Bara det är äckligt.
 
Jag gissar att Max, i alla fall den dagen, inte sköljde igenom sin sallad utan klippte upp påsen och serverade. Bara det är äckligt.
Det beror väl på vad det är för typ av sallad? På de påsar jag oftast köper står det att salladen är sköljd 3 gånger och färdig att ätas. Inte sköljer jag den en extra gång. Men det kanske inte är sådan sallad som Max använder, det har jag ingen aning om.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 932
Senast: Takire
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ibland fastnar jag i någon hopplös känsla av att alla människor är så hatiska och jag känner mig så obekväm i dagens samhälle. Det är...
Svar
3
· Visningar
1 116
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 505
Senast: Lilahnee
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 507

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp