Hade ni ätit?

En larv i salladen till hamburgaren från Max, vad hade ni gjort?

  • Plockat bort larven och ätit resten

    Röster: 28 23,5%
  • Slängt eller lämnat tillbaka

    Röster: 91 76,5%

  • Antal omröstningsdeltagare
    119
Tydligen viktigt att hon är 20? För att äldre inte bryr sig? (Och det stämmer ju inte att kompensationen var 12 kr, de fick ju pengarna tillbaka för hela beställningen på nästan 200).
Löss eller maskar i sallad är vanligt, och helt naturligt. Hade varit värre om det aldrig förekom
 
Jag är inte känslig men hade garanterat tagit kontakt och begärt pengarna tillbaka eftersom jag betalat för något som inte höll den standard de uppger sig hålla. Helt enkelt missnöjd kund. Sen om jag hade ätit upp den eller ej ska jag låta vara osagt. ;)
 
Jag funderar mest på hur många larver jag missat och ätit upp. Jag hade plockat bort den och kollat efter fler och sen ätit upp den.
 
Just med kryp i maten är jag lite kinkig, så jag hade nog inte ätit upp burgaren, men jag hade inte heller åkt tillbaka med den eller visat upp ett filmklipp på larven. En larv i salladen hade jag nog sett som mitt eget problem, snarare än restaurangens. Jag förväntar mig ju inte att de som jobbar på ett snabbmatsställe ska ha tid att stå och skölja varje blad så grundligt som jag själv gör hemma (just för att jag är kinkig med larver och kryp).
 
När jag var till sophiahemmet i omgångar så åt jag en gång mitt i centrum . I salladen hittade jag en larv .Plockade bort den och rotade runt och kollade efter fler så käkade jag upp
 
Jag tycker absolut att det ska påpekas, eftersom larven med största sannolikhet inte kommer från själva salladsleverantören (när jag jobbade på max fick vi färdighackad sallad i plastpåse - inte ett gynnsamt förhållande för levande larver((förutsatt att larven nu var levande?))) utan den kommer kanske någon annanstans ifrån och det kan vara en idé att hiva just den salladsbyttan, tvätta den och vara uppmärksam.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 932
Senast: Takire
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ibland fastnar jag i någon hopplös känsla av att alla människor är så hatiska och jag känner mig så obekväm i dagens samhälle. Det är...
Svar
3
· Visningar
1 116
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 505
Senast: Lilahnee
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 507

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp