Hackamore?

S

Svea_ox

tjena! Jag undrar om ett snällt hackamore är snällare än ett tredelat tränsbett? Jag tkr om att rida med hackamore för jag är mjuk i handen och hästen lyssnar bara man tar nån mm i tyglarna. Ska jag fortsätta rida med hackamore?
:confused:

Sv: Hackamore?

Rid på det du tycker hästen funkar bäst på och trivs med.

Hästar är olika, vissa hästar tycker om hackamore andra gillar det inte alls. Vilket som är skarpast beror på den som håller i tygeln men ett hackamore har ju hävstångsverkan, det har inte ett tredelat bett.

Liknande trådar

Utrustning Jag har funderat lite på detta med hackamore. Det fungerar ju genom att det dras åt runt hästens huvud när man drar i tyglarna. Hur...
Svar
18
· Visningar
1 573
Senast: Badger
·
Utrustning Jag är ganska okunnig när det gäller bett och har hållit mig väldigt basic hela tiden. All min erfarenhet är ju från ridskolebetsling...
2
Svar
21
· Visningar
1 176
Senast: Linda_A
·
Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
2 196
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 248
Senast: lirco11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar