Ha med till Banken?

Joyride

Trådstartare
Vi skall till banken för att höra om vi kan få lån till hus och vad som krävs. Behöver vi ha med några papper?
Har ett hus vi ev skall köpa och det finns lån på det, skall dom pappren med?

Sv: Ha med till Banken?

Jag var till banken nyligen för ett lånelöfte (ärvt hus med lån). Jag hade inga papper med mig utan han slog upp det han behövde på datorn (min ekonomi, pantbrev på huset osv). Nu är ju det här ett litet kontor där de känner mig väl men det borde vara lika överallt tycker jag.

Lycka till, för mig gick det bra plus att jag fick också höja lite (renoveringar.... :meh:).

Om ni tex har sparpengar på en annan bank så kan det vara bra att ta med "bevis" på det.

Kl
Det enda jag skulle ta med är en lista på andra bankers räntor, gärna deras bästa erbjudanden till mig personligen.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har två bolån på mitt hus. Ett som är ca 75% av hela lånesumman och som nu är bundet något år till. Det andra lade jag till för...
2
Svar
25
· Visningar
1 653
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Vi ska eventuellt köpa en liten gård och måste då byta bank för bolånet. Vi har SBAB i dagsläget och är supernöjda, men tyvärr så lånar...
2
Svar
36
· Visningar
1 597
Mat Jag har fått massor med spetspaprika i år. Det mesta är grönt fortfarande, några har hunnit bli gula. Vad kan jag göra med de gröna...
2
Svar
30
· Visningar
748
Senast: sthu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 075
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Tråden för spår