Ha hund och studera på Flyinge

Sparky98

Trådstartare
Halloj!
Jag kommer vilja söka in till Beridarprogrammet om 1-2år, och funderar lite på hur det är att ha hund där samtidigt om en går Hippolog/beridar/hovslagarutbildningen.
Är det någon här som gör det? Hur lägger ni upp dagarna och hur gör ni med hunden under lektionstid/ridning?

Jag gick hippologen för många år sen. Hade bara en kursare med hund. Den bodde på rummet eller i hundgård under dagarna och rastades på lunchen. Ibland var den i skolan och satt i bilen. Men den bodde i ett stort kollektiv som fanns så vi var många som hjälpte till med rastningen.

Som hippolog funkar det, upplevde att beridarna hade mycket mer pressat schema med mer stalltjänst, fler hästar att rida osv. Vi såg ytterst sällan beridartjejen vi bodde med en period, hon åkte först och kom hem sist.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 504
Senast: Mia_R
·
Anläggning Hur stort klarar sig era 700kgs hästar på? Jag vet att det är en omöjlig fråga men någon har väl erfarenhet. Min vuxna ardenner/pre kan...
Svar
4
· Visningar
962
Senast: Luff
·
Övr. Hund Funderade lite på vart jag skulle lägga tråden men lägger den här på Hund och så får moderatorn flytta om den passar bättre någon...
2
Svar
27
· Visningar
3 014
Senast: Kilauea
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 536
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar