ha hästen ute på nätterna

J

jojjogalopp

Våra hästar är vana att va inne på natten som vi har mkt plågsamma myggor och knott här i norrland,
men nu i dag har det varitt svalt och nu e det bara 11 plus grader ute och inga knott det blåser.
frågan är ska jag ha dem ute i natt i stället för stå inne mellan fyra väggar
jag sitter och funderar och tittar ut medans jag sitter här det är fint väder svalt,
Jag har beslut ångest hur jag ska göra,
Mina hästar är ju så in rutade att få komma in fasst det är sommar

Sv: ha hästen ute på nätterna

jag tror säkert dom skulle tycka om att vara ute på natten att beta hela natten o ha det gott.... det härliga med sommaren är ju att kunna ha dom ute.... tänk på hästarna - vilket tror du helst dom villl... ute självklart

jag tror säkert dom skulle tycka om att vara ute på natten att beta hela natten o ha det gott.... det härliga med sommaren är ju att kunna ha dom ute.... tänk på hästarna - vilket tror du helst dom villl... ute självklart

jo skälvklart så vill hästarna vara ute men det har knappt gått på tanke med alla knott,
men i dag va det så svalt och skönt har 9plus grader nu, va ut och gav dem vatten,
men karnse känns konstigt för dem att inte jag tar in dem i dag som det är ju rutinmässiga tider jag har fått hafft.
men dem går och betar nu ser jag från fönstret.;)

Vi har för närvarande ca 16 grader och hästarna går ute.
Men det gjorde de förra sommaren också, när det regnade, regnade, regnade och åter regnade och temperaturen var betydligt lägre.
Jag är övertygad om att hästar trivs bättre och mår bättre när det är svalt än när det är varmt.

Immer

Vi har för närvarande ca 16 grader och hästarna går ute.
Men det gjorde de förra sommaren också, när det regnade, regnade, regnade och åter regnade och temperaturen var betydligt lägre.
Jag är övertygad om att hästar trivs bättre och mår bättre när det är svalt än när det är varmt.

Immer

Jo visst dem trivs bättre när det är svalt det va inte så jag menade att dem har varitt inne,dem har ju varitt inne på nätterna för det har varitt varmt och då har det varitt så mkt knott och mygg,som har irriterat dem ,och nu den kvällen dem gick ute så va det svalt och blåste lite då förvinner knotten.

Hästarna vill säkert vara ute så mkt som möjligt och jag skulle passa på när det inte är så mkt knott (: Funderar du på om det är för kallt så kan du ju lägga på ett täcke

Ja, fast det där är ju individuellt...som allt annat.
Mitt varmblod vill inte ens lämna boxen nu på sommaren...fast jag har dom ute nästan hela tiden. Stallar in, om det är extremt med kryp ute....eller en stund mitt på dagen, om det har varit gassande hett.

Så som sagt...att vilja vara ute, istället för inne är individuellt.

Och bäst jag säger det...jag förespråkar att hästar ska vara ute så mycket som möjligt...bara talar om att min vill vara inne.

Fast shettisen skyr stallet med alla medel:D

Ja, fast det där är ju individuellt...som allt annat.
Mitt varmblod vill inte ens lämna boxen nu på sommaren...fast jag har dom ute nästan hela tiden. Stallar in, om det är extremt med kryp ute....eller en stund mitt på dagen, om det har varit gassande hett.

Så som sagt...att vilja vara ute, istället för inne är individuellt.

Och bäst jag säger det...jag förespråkar att hästar ska vara ute så mycket som möjligt...bara talar om att min vill vara inne.

Fast shettisen skyr stallet med alla medel:D

ja min häst skulle säkert vilja vara ute jämt men på vintern kan jag bara ha henne ute några timmar hon sätter ingen päls fasst jag försöker ha henne länge ute på hösten och vänja henne men det funkar inte,
hon kan ha två täcken och hon darrar som ett asp löv och hon kan även få ont i ryggen,dem har fri tillgång i hagen med hö-

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 568
Senast: mars
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 431
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 531
Senast: Calmiche
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 715
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama