Ha häst i USA?

Sv: Ha häst i USA?

Hmm..det lilla jag kan tillägga är att om du ska vara i florida-trakten så är det väldigt noga att hålla hästens ben rena. Varje gång hästen har varit ute ska man tvätta med bakteriedödande tvål, och helst inte ställa in hästen innan benen har torkat helt. Dom kan få "florida fungus" annars vilket inte är skoj.

Min erfarenhet av Florida är att det är fina stallar, men det är ju stor skillnad från sverige. Utevistelserna är annorlunda, och även maten. Här hemma är det ganska många som gör enligt "grovfoder först sedan kraft" och det gör dom inte där. Fodringarna var ganska få, och många timmar emellan.

Hästarna är dock väldigt välskötta och det finns otroligt mycket bra medel och tillbehör som inte finns i Sverige.

Med andra ord så finns det väl fördelar och nackdelar i båda länderna.

Florida är väl ingen höjdar stat i jmf med de flesta andra USA stater enligt mig, trist landskap/begränsade ytor, och ohygglig värme. Så just där får du nog vänta dig annorlunda hästhållning än hemma i sverige enligt mig. Betyder ju inte att hästen inte kan må bra för den skull men en stor skillnad får du nog förvänta dig som sagt jmf med sverige just ang. möjligheter till ridmark och utevistelse osv.

och vintertid i florida ar nar alla de stora tranings stallen kommer nedflyttandes fran upper eastcoast for de kan trana aret om dar. plus manga stora tavlingar ager rum, kan vara kul att ga och se.
som det sas, mkt konstigt i marken och for att ha en frisk hast maste preventiva medel anvandas.
Ho ar svart att fa tag pa ibland, men nar det finns kostar en 50# (22kg ca) bal 4-8dollar beroende pa vem vad hur man far det. Manga koper ocksa torkat lucern/alfalfa, det som kommer i plastigwrap har (granngarden har).
Pa den positiva sidan, det finns inte Mugg dar, alltsa inte pa samma satt som har dar alla verkar ha haft det en gang eller annan.. Visst kan det bli mud, men Florida ar ju mestadels sand lol..

Florida! :eek:

Som en liten jämförelse till övriga USA kan jag ju berätta att "min" stallägare, som tar cirka 900 dollar per månad och häst för stallet här utanför Manhattan, också driver ett vinterstall i Florida (Palm Beach). Där kostar det 2200 dollar per månad att stå uppstallad.

Ja, det låter ju som en upplevelse att ha häst i Florida. Förstår ni att jag kände att jag ville veta mer?! För jag fattade ju att allt inte är exakt som hemma i Svedala :rofl:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej alla, hur tänker ni som är i min ålder när det gäller detta? Köpa en äldre häst som kanske får ålderskrämpor, ett föl som du kanske... 2
Svar
20
· Visningar
1 776
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 979
Hästmänniskan Ni vet när man vill ha något riktigt illa och det då verkar som alla andra i världen har det förutom du? Känns verkligen som varenda... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 407
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 301
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka