Ha dvärghamster i akvarium

Sv: Ha dvärghamster i akvarium

akvarium kan man ha tillfälligt men jag tycker att du ska satsa på en riktig bur sen, så att den får klättra lite/springa i rör och sådant. :)

Nu sitter jag här med min lilla dvärgis och lider för han har enligt mig för liten bur och jag sitter och trycker på ett 54 l akvarium som krasst sett skulle kunna bli bur.
Hur ska jag göra? :crazy:
Beslutsångest.

då tycker jag att du tar akvariet. du kan ju inreda med nått hjul, hus och rör så borde den vara mer nöjd än en minibur. :)

Jag har två anledningar till varför jag inte skaffar större bur (hade gärna haft kaninstorlek). 1. är att jag inte har plats med en stor bur till (har marsvin också). 2. är att jag helt enkelt inte har råd då jag vill småningom köpa större till marsvinen (och dom är större prio då han inte vantrivs i sin bur och har möjlighet att få bo i akvariet) också.

Det såg väldigt mysigt ut, där har den nog massvis av kul och ändå fri springyta?! :D

Jag har två anledningar till varför jag inte skaffar större bur (hade gärna haft kaninstorlek). 1. är att jag inte har plats med en stor bur till (har marsvin också). 2. är att jag helt enkelt inte har råd då jag vill småningom köpa större till marsvinen (och dom är större prio då han inte vantrivs i sin bur och har möjlighet att få bo i akvariet) också.

Men köp en större till marsvinen då och bygg om deras till hamserbur. Att man inte har plats är inte godkänd anledning för har man inte plats ska man kanske inte ha så många djur.

Jag kommer köpa större till marsvinen så fort ekonomin tillåter burköp. Vill inte lägga sista slantarna på bur, bättre ha dom ifall veterinärvård behövs!

Liknande trådar

Övr. Djur Hej! Hoppas på att det finns någon hamsterkunnig här inne, försöker läsa på så mycket som möjligt men min kunskap räcker inte till just...
Svar
4
· Visningar
1 409
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 297
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 208
Senast: Maniac123
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 057
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar