S

Shiney

Vad ska man välja om man vill gå häst men vill ha inriktning western. Det brukar ju bara vara hoppning & dressyr. Tips?

Sv: Gymnasium

Vad jag har hört och förstått så finns det inget sånt bra utan de bästa är att få praktikhos nån av dessa tränare el som min kompis hon sökte och fick jobb i USA på en ranch. Hittade de på Grönajobb.
Hon hade gått i skara först.

På en del naturbruksgymnasium går det att tjata till sig att man får ut en western tränare som tränar dig privat på bekosnad av skola, då dom andra rider hopp lr dressyr.
fast då gäller det nog att man visar att man satsar på western ridningen och har egen häst!
Detta har jag iaf hört, gick själv på naturbruksgymnasium och pinade mig igenom ridlektionerna, men la min praktik hos western tränare!
En killkompis i klassen valde bort ridningen och fick dubbla körlektioner istället, så oftast går det att ordna på nåt sätt!:)

hej. I skåne finns ett gymnasium som man kan välja western på, antigen i det på nils holgerssons skolan i skurup eller så är det bollerup. lycka till..:)

På Bollerup kunde man tidigare få western som specialidrott om man hade egen häst. Gick ut för 3,5 år sedan så vet inte hur det är nu.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 288
Senast: Äpplet.
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 611
Senast: Nepenthe
·
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 096
Senast: fio
·
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
350
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka