gymkhana!!

M

missPetra

behöver lite råd om några gymkhanagrenar som är lätta att ordna! ska fixa det till sista ridningen imorrn på ridskolan nämligen...
tacksam för svar½ :bump: :bump:

Hej..

Dom flesta gymkhana grenar är inte så lätta direkt, speciellt inte för "nybörjare". Flera grenar som andvänds innom riktig gymkhana mounted games finns nämnda på hemsidan www.gymkhana.nu, kanske kan du ta någon/några därifrån och "förenkla" till dina elever??
Det vore dessutom väldigt snällt om du efter lektionen berättar om att det finns en sport som heter gymkhana och vart dom kan få reda på mer om den bla, hemsidan + från ridsportförbundet. :idea:
Dessutom bör ni ha fått den nya gymkhana DVD:n eller VHS:en från ridsportförbundet till eran klubb, om inte är det bara att ringa och beställa den är gratis till klubben!!
OM det är "skoj" gymkhana du är ute efter dvs äpple i hink osv..finns det många förslag i ridböcker på erat biblotek.

Men varför inte ta changsen och informera lite om gymkhana mounted games, då lär dom sig ngt dessutom om sporten..??

Lycka till

:bow: :bow:

Liknande trådar

Lantbruksdjur Hej, jag behöver lite tips och råd, vi har relativt nyligen skaffat höns (Brahma) och det har hittills fungerat bra. Nu har dock tuppen...
Svar
7
· Visningar
1 029
Senast: Luff
·
Hästvård Hej! Jag har lite funderingar kring matstress hos häst. Vi var nämligen och kollade på en häst som förmodligen haft matstress i hela...
Svar
13
· Visningar
1 334
Senast: co-SMAD4
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 780
Senast: mamman
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 617
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar