Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag ger. Tycker det har hjälp honom mkt, han är mer rörlig.
Han får 1-2 msk/dag.
Finns att köpa 1kg förp.
Pris: runt 80 kr/kg
Ja det är en krydda och jag har aldrig hört talas om att den inte skulle vara användbar. Kan tänka mig att du hört av nån som säljer en dyrare variant? Eller har du nån källa du kan visa?
Tack för alla svar.
Det är ju positivt att ni tycker att det funkar bra.
Då ska jag införskaffa gurkmeja och testa på min gubbe.
Hur fort märkte ni resultat?
Tack för alla svar.
Det är ju positivt att ni tycker att det funkar bra.
Då ska jag införskaffa gurkmeja och testa på min gubbe.
Hur fort märkte ni resultat?
Ovisshet kring gurkmeja
En intressant artikel redovisar vad man hittills vet om gurkmeja, vilket tidigare från och till varit en populär ingrediens i fodertillskott för hästar. Idag vet man, att det i gurkmeja åtminstone finns en substans som kan påverka cellerna hos djur och människor. Den heter kurkumin, och dess effekter har dokumenterats i ett stort antal vetenskapliga rapporter. Kurkumin verkar antioxidativt – dvs kan skydda cellerna från den nedbrytande inverkan av sk fria radikaler som bildas vid cellernas ämnesomsättning. En begränsning är emellertid, att kurkumin i mycket liten utsträckning kan tas upp via matsmältningen. De få studier som gjorts visar att det mesta kommer ut med träcken.
Nej, jag är medveten om det. Det jag har läst har jag hemma i pappersform men det kommer från samma ställe. Inte samma text dock.Den länken hade ju inte mkt information om ditt påstående.
Men vaddå propsar?? VAR har propsat på det?? Jag nämner MINA erfarenheter och vad JAG skulle ha valt. Jag är fullt medveten om att hästar svarar olika på olika preparat, vad tror du jag provat olika och inte bara ett för?? Jag måste väl ha rätt att skriva vad jag tycker gett effekt lika mycket som du har svarat på att gurkmeja gett effekt för dig.Varför propsar du på att man ska köpa dyrt glukosamin istället för att prova
gurkmeja??
Ja, men det är ju allmänt känt att dessa preparat har GOD verkan vid ledstelhet. Det är ju DET problemet vi pratar om här. Glukosamin är det som använts mest och som man vet mest om, dvs som har mest forskning bakom sig. Därefter kommer Litozin, som även har bra forskning på häst bakom sig. Vad grukmeja har för forskning vet jag inte, för jag tror inte det finns någon som är så stark som de andra preparaten har iaf. Därav både kostnad och popularitet.Vilket preparat man ska ha beror på vd hästen har för problem
och vad man vill få ut av det hela.