Gurkmeja och salt

Olympus

Trådstartare
Har köpt gurkmeja till min häst eftersom hon knäcker lite i sina leder, skulle köpt glucosamin, men det var slut så tänkte testa med gurkmeja. Men hur mkt ska man ge/dag.
Hästen rids och tränas dagligen, medel-hårdträning och tävlas i hoppning, väger väl rnt 400 kg om det spelar ngn roll för doseringen.

Sen undra jag en annan sak som salt.
Kan man ge hästar vanligt människosalt och hur mkt/dag ska man ge isåfall.
Läste ngnstans att det inte skulle vara salt med jod isåfall, stämmer det?

Senast ändrad:
Sv: Gurkmeja och salt

Kan bara svara ang gurkmejan:
Jag ger 2 msk/dag (delat på 2 omgångar). De kan tycka att det smakar lite otyg, så blanda ut med betfor och vänj med mindre mängd i början. Jag ger bara 2 veckor i taget, sen har jag uppehåll däremellan på en månad minst.

Liknande trådar

Foder & Strö Vet fasiken inte vad jag ska göra nu. Vårt hösilage som köpt hade värdena 6,8MJ och 34 smbrp. Ganska dåligt alltså.. Har räknat på...
Svar
14
· Visningar
2 241
Senast: mily
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att få upp min häst i vikt.. det är en arabvalack på 9 år som åkte på borrelia i somras. Och tappade enormt...
Svar
4
· Visningar
1 174
Senast: MissMisty
·
A
Foder & Strö Jag får i dagarna hem en ettåring, efter lite räknande på foder har jag konstaterat att jag måste komplettera med kalk. Mest...
Svar
2
· Visningar
1 464
Senast: oxo
·
I
Foder & Strö hej, jag undrar hur mkr foder ni ger era pållar? jag ger men islandshäst 3 kg hösilage per dag men sen får hon 5 dl havre +...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
10 392
Senast: settis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • tämja halvvuxna katter