C

Carisma72

Jag stod just nu och lagade mat och gjorde sallad till det. Tappade en gurk bit och min äldsta katt, Elvis, springer fram och äter upp den:crazy:
Tänkte att det var nog inte meningen... "Tappar" en till och han äter den med.
Han är 7 år, och tänk om han i alla dessa år bara väntat på detta ögonblick. Jag visste inte att han var så förtjust i det, känner mej lite elak att man inte tänkt på att ge det innan:angel:
Finns det andra som har liknade katter.
Obs; det är första gången jag är på detta forum så vet inte om det finns trådar sen innan
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Gurka...

min proppen äter oxå gurka, men sen så är båda mina katter helt cocco :D när jag har chipps å dipp hemma så får jag sitta å bryta små bitar med chipps å dippa dem åt de :rofl: sen så ligger väll godis, kakor, mm högst på listan,
 
Sv: Gurka...

min proppen äter oxå gurka, men sen så är båda mina katter helt cocco :D när jag har chipps å dipp hemma så får jag sitta å bryta små bitar med chipps å dippa dem åt de :rofl: sen så ligger väll godis, kakor, mm högst på listan.
 
Sv: Gurka...

Gurka är ju i princip bara vatten och det är rätt vanligt att katter äter gurka.

Mina föräldrars katt tuggade i sig en half fefferoni, det är nog det värsta jag hört hittills.
 
Sv: Gurka...

Mina får inte smaka på allt för konstiga saker; men dom äter gurka, paprika, köttbullar, skinka, kassler m.m.
 
Sv: Gurka...

Just det, en gång ställde jag en tallrik på diskbänken utan att skölja av den.
Jag hade ätit stark indisk kycklinggryta, tallriken var renslickad....
 
Sv: Gurka...

Ja det mesta av mat rester äter dom ju, typ sås och kött och kanske nån potatis bit. Glass älskar han också han kan sita och stirra på en till han får slicka rent tallriken man känner sig verkligen ut tittad:o
Mina andra 2 är inte så nyfikna på annan mat faktiskt
 
Sv: Gurka...

Jadu, när jag fick hem mina nya kattbebisar för 6 månader sedan så märkte jag att den ena älskade gurka och den andra dessert ost! Chips med mycket smak är gott och svamp slinker ner!
 
Sv: Gurka...

En katthona vi hade för inte så länge sedan (som tyvärr har varit försvunnen i några veckor nu) var helt galen i mat en period. Hon hade fått en stor kull (6 ungar) och är själv en väldigt liten och nätt katt som bara haft en kull sedan tidigare. Och ni kan ju gissa hur mycket 6 små tjockisar till kattungar äter om dagen..?

I allafall så åt hon ALLT! När vi ställde fram hundens mat fick hunden snällt stå och vänta medans katten åt tills hon var mätt. Grönsaker, chips, ostbågar, corn flakes, frukt, hö... Jag kan sitta och rabbla hela natten! Och en jäkla mage måste hon ha haft för hon blev aldrig dålig av den dieten :smirk:
 
Sv: Gurka...

Min katthona Momo (1 1/2 år) är uppväxt med råttor som var nästan lika stora som henne då hon flyttade hem till mig. Hon lärde sig fort att upptäcka råttorna vanor, spec med maten :D

Momo började sedan såfort tillfället gavs käka mussli som råttorna smarta nog kraffsade ned på golvet. Katten är alltså uppväxt på mussli :o inte helt bra för hennes mage men hon tycks ändå kunna smälta det helt ok.

Sen våren 06 hadde jag tid för kastrering av henne, såklart var hon fastande (trodde jag) väl på op-bordet sövdes hon å då kom det ett x antal högar med mussli. Snacka om att det var pinsamt :o

Lilla fröken är full av bus och kommer aldrig att bli vuxen så det ser ut.....såfort hon hör mussli-prassel kommer hon springades. Så knäppa kan de allt vara ;)
Hon älskar filmjölk för den delen med, lärde sig fort att matte älskade fil med just mussli i så där passade hon oxå på att göra rent skålarna.....men inte till mattes förtjusning direkt :eek:

Saken e bara den att hennes mage inte direkt tål filen så det bli jag återigen som får slava med skitlådan :rofl:
 
Sv: Gurka...

Våra katter älskar ostkrokar :D Och särskilt yngsta katten har en ovana att äta ur slasken när ingen ser på, så han kan ju få i sig lite allt möjligt... :P
 
Sv: Gurka...

Min katt hade röjt igenom en påse med sånnadär småkex med vanilj imellan :D tur nog så är han inte sån som föräter sig så han hade bara ätit några stycken
 
Sv: Gurka...

Hej

Jadå det finns. Min katt lillen äter det mesta såsom sallad, majs, makaroner, kebab, ärtor, ja nästan allt till ock med currysoppa.

Jag vet han e lite konstig.:angel:
 
Sv: Gurka...

Mina äter också gurka !

Just nu står den ena vid matavdelningen och äter rester av sonens frukost - han fick en burk majs med en smörklick - som han inte orkade, jag trodde att katten skulle slika lite tills smörsmaken försvann, men tallriken är ren...
 
Sv: Gurka...

Haha våra kissar gillar melon och majs. Nu senast snodde lillkatten en bit av min Atkinsbar, med smak av skogsbär. Hon var helt galen och ville ha mera men det fick hon inte!
 
Sv: Gurka...

Min lilla katt äter allt möjligt som den stora inte skulle komma på tanken att äta: gurka, sallad, majs, ostbågar, popcorn, havregrysngröt med sylt i mm :D
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
602
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Hej allihop! Min vapendragare Zorro har hunnit bli 18 år och efter att ha gjort ett blodprov konstaterades det att han har njurproblem...
Svar
19
· Visningar
2 638
Senast: Jamienoble
·
Katthälsa (Med hänvisning till min tidigare tråd om torrfoder till mager katt, ”N”, detta är min andra katt :meh:) ”P”: kasterad katthona, Devon...
Svar
7
· Visningar
1 076
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 367

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp