Sv: Guppys

Sätt bara ihop en hane med minst 2 hanar så har naturen sin gång. Det kan ta lite tid dock om inte honorna eller hanen är könsmogna.

// Erika

Hohohooo.. Jadu, vad jag vet är inte guppys hemafroditer eller vad det heter...

I alla fall så brukar problemet vara att hålla antalet guppy bebisar nere!! (Du kan få ett gäng härifrån om du vill.... Alla blir inte uppätna av DE STORA HUNGRIGA). Har du nyss köpt fiskarna så kan de vara för unga än, bara att vänta.. Är det av TVÅ (2) kön och inte gravt döende så blir det snart bebisar. Och, ja, se till att inga kompisar i akvariet som tex. svärdbärare mumsar i sig dem i förbifarten. (Det kan man avhjälpa med speciella yngelakvarier eller vad de kallas).

Lycka till!!

Du har en poäng där:p Kan skylla på att jag inte var helt vaken när jag skrev det:smirk:

Liknande trådar

Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
28 29 30
Svar
582
· Visningar
14 093
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
645
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
1 061
Senast: Krumben
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 901
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25