Gummiunderlag

Jag har lärt mig att man inte ska ha gummi inomhus, pga att det blir giftiga ångor av det.
Sett ur hästens synvinkel har alla gummiflisbanor jag sett haft för mjukt underlag (=senproblem), men det är möjligt att det går att anlägga gummiflisbanor som är mer anpassade efter hästens behov, vilket är ett fast underlag.

www.equi-pro.se
Se: GEOPAT (rubberground)
Företaget har annonserat i ridsport även.

Är godkänt enligt konstens alla regler.

Kan finnas restrektioner vid användning på utomhusbanor i vattentäktsområde.

Så många "kunniga" kunder borde inte ha underlaget om det inte var riktigt bra?

Kundlista:
-JAN BRINK & MINNA TELDE, TULLSTORP DRESSAGE STABLE
-MALIN BARYARD, Jonstorps Gård, "Rubberground"
-LISEN BRATT & PEDER FREDRICSSON
-PERNILLA STRÖM
-ANKIE EKSTRAND
-HELENA HUGOSSON, Heliotrop AB
-STALL LAGERFELT AB (Magdalena Hermelin, Angelie von
Essen.) även "Rubberground".
-HELENA PERSSON (Classic H) även "Rubberground"
-JOHANNESBERGS GÅRD, "Lussan" håller sina träningar här för de som rider
strax under landslaget, tex. Tinne Wilhelmsson mfl.
-Samt ett stort antal ridklubbar, naturbruksgymnasier och föreningar för
bättre totalekonomi, minskat underhåll, bättre kvalitet på underlaget och
för hästarnas hälsa.

Även Flyinge har begärt en offert angående deras nya ridhall på 40x80m.

Det ser ut som det som finns i ridhuset på gården där Besten står!
Ridhuset stod färdigt i oktober 2003, och än så länge är alla nöjda med underlaget. Det håller t ex för en hoppträningskväll med totalt ca 20 ekipage under 4-5 timmar. Inte ens när min Best longerats i galopp kan man se några större fördjupningar, och det säger inte lite... :D

Immer

Sv: Gummiunderlag

Hej
jag köpte till min utebana nu i höst, jag har måtten 30X50 på banan och det gick på total 25 000 inkl moms. Gummit är helt utan metall rester eller liknande och finns på 037018555. mvh maria

Sv: Gummiunderlag

Har du någon bild på hur gimmifliset ser ut? Har sett flera olika modeller (storlekar på fliset). Hur tjockt lager har du?

Liknande trådar

Anläggning Jag ska flytta o söker därmed nytt stall till min häst. Har två som jag velar mellan. Båda är lösdrift, lika långt att köra o nästan...
2
Svar
37
· Visningar
2 248
Senast: sorbifolia
·
Hästmänniskan Medryttaren tycker sadeln är hård, men sadeln passar hästen så medryttaren får stå ut med sadeln ett tag till 😄 Men jag funderar på om...
Svar
5
· Visningar
595
Senast: Piglet
·
Hästmänniskan Hej! Jag ska i helgen provrida en häst. Jag gillar den på video och hoppas att det skall vara ”rätt”! Dock skall jag utomlands i 4...
Svar
11
· Visningar
1 215
Senast: Oh_really
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 245
Senast: Äpplet.
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama