halloj!!
Min häst står nu på en sorts plastskor som är på ganska stor frammarch här i holland, men jag antar att dom även finns att få tag på i sverige.
Vad jag har läst mig till och även hört från min hovslagare är väl att det krävs skicklighet i att sömma och att helst vill skotillverkaren att hovslagaren går en kort kurs i att sko med dessa beslag.
För att återkomma till skon i sig är den också tillverkad av nån sorts hård plast/glasfiber med tunt lager gummi i tån och på båda skänklarna (trakterna)för viss dämpning, men ändå med viss friktion.
Nekst är skodd med dessa skor sedan 4 veckor tillbaks pga att inte klarade att gå barfota, här finns inga elaka svenska grusvägar... men det gick inte i alla fall...
Skorna sitter perfekt, har ridit i värsta geggan och dom sitter som gjutna plus att nu kan jag rida på oavsett underlag, typ stenlagda vägar och asfalt!
Infogar här en länk till tillverkaren, där det finns mer information, men jag är supernöjd, plus ett stort antal tyska distansryttare vad jag förstått från holländska ryttare.
Easy Walkers
Kolla in och se vad ni tycker!
Lycka till med kommande säsong!!
Vänliga hälsningar
Marie & Nekst